Någon som kan tipsa om hur man kör ett självtest av Climatronic?
Läste på en tysk sida om knappkobinationer som [cirkulationsluft] + [ECON] mm.
I vissa situationer låter min anläggning som att den jobbar frenetiskt bakom panelen (surrar och klickar). Den indikerar inget vid uppstart, men skulle ändå vilja testa att den verkar schysst.
Det kanske finns en självkalibrering att köra?
Undrar förresten om detta funkar på mk3? Har dock ingen knapp som heter "-" samt att min "ECON" knapp heter "OFF". På nyare mk3 heter också den "ECON". Jag antar att det är något ekonomiläge, men på min slås hela fläktsystemet av om man trycker på den.
Jag kan ha fel, men vill minnas att när pappa köpte sin MK4 på det glada 90-talet så sa säljaren att econ är ett läge där man stänger av själva AC:n precis om man kan göra på bilar utan climatronic så är econ läget ett substitut för den knappen = drar mindre bensin, dumt att det systemet slits och snurrar vintertid här i kalla sverige, men se upp, det är nyttigt för systemet att få gå ibland så det inte står still i ett halvår, kan vara bra att låta gå ibland...
Det finns alltid en lösning, den är bara mer eller mindre komplicerad.