Forum - Golf 4 (98-04) - Färgkod LB7Z stämmer dåligt..

udo
Golf 5 GTI -08 Ort: Göteborg
Sön 13 maj 2012 12:47 Svara med citat
Köpte spray till pärlan lite små sstenskott bara, har färgkoden. Men den stämde inte alls.. Köpte spray på mekonomen färdig, nån som vet var man kan få tag på spray som dom blandar själva, i närheten av göteborg?.

Live fast dye young...
US
Golf 4 1,6 -02 Ort: Nässjö
Sön 13 maj 2012 13:26 Svara med citat
De flesta färghandlare kan beställa till dig. Färdigblandat i sprayburk i olika strl.

Om du går till en billackerare kan han hjälpa dig OCH förkklara för dig hur enorma mängder nyanser det finns på billack. Franska bilar ska tydligen vara värst. Till min Pe**eot 406 -03 (fult att svära i kyrkan) fanns det 4 nyanser på min färgkod, till råga på allt så reflekterade färgen ljuset på olika sett från olika vinklar. Brick wall
matte-
Golf 4 Gti Ort: Skövde
Sön 13 maj 2012 14:54 Svara med citat
Tror jag har likadan lack som du har, grå silver?
Jag lackade mina kjolar längst ner hos en billlackare. Dom sa att det var svårt att få exakt samma nyans som originallacken. Så jag tror du får leva med det, dock vet jag inte hur det ser ut med din spray från mekonomen.

/Mathias
Dajjmen
Golf 4 R32 Ort: Helsingborg
Sön 13 maj 2012 22:17 Svara med citat
Är det bara jag som blir "lack" när man ser en bil som förmodligen har varigt inne på lack efter tex en krockskada så är dörren i fel nyans? Reagerar som inte när dom hämtar ut sin bil. Jag är sjukt nojjig om att lacka om fin front pga att jag är rädd att det inte blir riktigt samma. Ist så har jag varigt hos VW och köpt orginallack och pänslat i alla 6074 stenskott förra ägaren har samlat på sig.

Så mitt tips är att be VW att fixa färg till dig, dom borde se exakt vilken lack du ska ha.

//Dajjmen
Dajjmen
Golf 4 R32 Ort: Helsingborg
Sön 13 maj 2012 22:17 Svara med citat
Är det bara jag som blir "lack" när man ser en bil som förmodligen har varigt inne på lack efter tex en krockskada så är dörren i fel nyans? Reagerar som inte när dom hämtar ut sin bil. Jag är sjukt nojjig om att lacka om fin front pga att jag är rädd att det inte blir riktigt samma. Ist så har jag varigt hos VW och köpt originallack och penslat i alla 6074 stenskott förra ägaren har samlat på sig.

Så mitt tips är att be VW att fixa färg till dig, dom borde se exakt vilken lack du ska ha.

//Dajjmen
udo
Golf 5 GTI -08 Ort: Göteborg
Tor 17 maj 2012 15:10 Svara med citat
Tack för tipsen! blir att fjäska med grannen han jobbar på mechanum el hur d stavas.

Live fast dye young...