Forum - Golf 3 (92-99) - Golf 3 1.8 går ojämt ibland

A.Isaksson
Golf 3 1.8 -97 Ort: Eksjö
Ons 16 nov 2011 21:36 Svara med citat
Har en golf som stått i flera månader och nu när jag skulle starta igång den så ville den knappt starta, startade efter typ 3 min startmotorkörning. Sen körde jag den en bit och funkade klockrent. Men ibland så hackar den som om den inte får bränsle och går inte på alla cylindrar. Då får man koppla och gasa satan så brukar den hoppa igång. Sen när den stått över natten så vill den inte starta igen, utan man får mala och mala, så går den igång på 1, sen 2 och sen hóppar den igång. Testade hälla i K-sprit och det hjälpte knappt. Tankat etanol nu för att se ifall det var fukt i soppaledningen.
Men varför dummar den sig när man kör?
Sen lyser varningslampan, har kollat oljenivån i bromsvätskebehållaren och den är OK
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 16 nov 2011 22:04 Svara med citat
Kanske dax att se över hur tänddelarna ser ut

o varningslampan för vad? utgår att de e varning för bromsarna då du kollat oljenivån o de kan va så enkelt att de är dålig kontakt till givaren

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
A.Isaksson
Golf 3 1.8 -97 Ort: Eksjö
Ons 16 nov 2011 22:08 Svara med citat
Jo tänkte det. I början kändes det som om att den ryckte för att den inte fick soppa. Men att den inte går igång är jag nästan säker på att det är sopparelaterat. Känns typ som att den rinner tillbaka och sen har den svårt att få fram den igen.
Aah den lampan;) självklart har man sån otur att givaren var integrerad. Hur funkar den, kopplar man ihop kablarna slocknar den då? Likaså givaren vid handbromsen?
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 16 nov 2011 22:34 Svara med citat
Kan lika väl vara att den slutar tända på två cyl vilket ger samma effekt som soppafel

dra isär kontakten till givaren o se så du inte har dåliga kontaktytor

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
fritz76
Golf 3 1,8 Ort: Falun
Tor 05 jan 2012 6:19 Svara med citat
darkien skrev:
Kan lika väl vara att den slutar tända på två cyl vilket ger samma effekt som soppafel

dra isär kontakten till givaren o se så du inte har dåliga kontaktytor

Hade liknande fel och då var det en vacuumslang från bromsförstärkaren till insuget som var sprucken. En slang på ca 14 cm