Forum - Golf 3 (92-99) - Soppamätare död?

MartinT
Golf 3 1.8l GT -94 Ort: Stockholm
Tis 03 jan 2012 10:43 Svara med citat
Soppamätaren har till och från (dock mer sällan än ofta) under hösten legat på noll. Ibland när man startade bilen så ville den inte resa sig trots full tank, men efter lite körning så brukade den röra på sig tillslut.
Nu har den dock legat på 0 i 3 veckor och det börjar bli lite småjobbigt att behöva förlita sig på trippmätaren.

Så jag har googlat lite och frågat runt lite vilket leder mig till att jag vill skruva loss locket in till tanken som är i bagageutrymmet under mattan.

Min fråga lyder därför; hur ser det ut där under? Bör jag tänka på något innan jag skruvar loss locket? Eller för den delen, något jag behöver tänka på EFTER jag skruvat loss locket också?

Tack på förhand!
MartinT
Tis 03 jan 2012 12:10 Svara med citat
Ibland är det så enkelt..
Må vara en kortsiktig lösning, men jag skruvade loss locket, allt såg helt ut. Lossade på kontakten, blåste lite i typisk Nintendo 8-bits manér och satte tillbaka kontakten. Kliade mig i huvudet, kom på att jag inte kollat säkringarna.

Satte mig i bilen, kikade och vad jag kunde se såg det helt ut.
Kliade mig lite till, startade bilen och tänkte inte mer på det. Tills jag plötsligt ser att den faktiskt fungerar igen.

Så, japanernas tricks fungerar än idag! Wink
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 04 jan 2012 15:16 Svara med citat
Inget ovanligt med dålig kontakt köp elektronikrengörin alt. oxidrengöring o spraya kontakten med sen dit med lite kontakfett så har du en lite mer långsiktig lösning Wink

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
MartinT
Ons 04 jan 2012 15:19 Svara med citat
Bilen har ju några år på nacken så underhåll får man ju givetvis räkna med. Oxidrengöring ska jag införskaffa, det behövs nog på lite fler ställen! Wink