Forum - Golf 5 (04-08) - Problem med Högtalare

PontusAhlström
Golf 5 1.6 -05 Ort: Vetlanda
Ons 08 dec 2010 15:32 Svara med citat
Hejsan köpte nyligen en Golf från Atteviks i Växjö. Nu har högtalarna börjat sluta spela och efter en stund komma tillbaka för sedan sluta om och om igen. Förmodligen att det är ett simpelt fel som att det bara glappar i kontakterna. Pratade med försäljaren och han visste inte om jag fick ut det på garantin eller om det var jag som skulle få stå för kostnaderna.

Så undrar har någon annan varit med om detta och hur löste ni situationen? Shocked

//Pontus Ahlström
pinnen666
Golf 4 gti -99 Ort: Jönköping
Ons 08 dec 2010 19:01 Svara med citat
Svårt att säga, givetvis så ska snålsäljaren stå för gratis undersökning och bedömning från verkstan, OM det inte stod i undersökningspaperet att stereon glappar sporadiskt, för då står du med skägget i brevlådan men fanns det ingen info om detta i inbytestestet så förstår jag inte varför ni ska betala?

Ta gärna ett snack på verkstan med deras kundmottagning och ta med dig alla papper från köpet, deras lön påverkas nämligen inte av reperationer som säljaren får stå för.. Bara ett tipps, sen vad du har för avtal genom ditt köp eller vilka garantier du har frånskrivit dig vid köp vet ju inte jag och kan därför inte hjälpa dig, det är viktigt att påpeka att du vill gärna bli en nöjd atteviks kund som blir bemött på ett riktigt sätt och få bästa möjliga service. Och det är väl en självklarhet?