Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping |
| Tor 16 dec 2010 19:28 |
|
Problemet dök upp igår, ett HÖGT buzzande ljud som jag har lokaliserat till baksidan av hastighetsmätardelen av instrumentpanelen, det kan komma vid acceleration eller jämn gas i alla hastigheter, och slutar inte förrän man stänger av tändningen eller drar ur den stora kontakten till panelen..
Det påverkar inte bilens gång eller några varningslampor etc.. Panelen ser nästan ut som på golf mk2 om ni fattar, hastighet på vänster och klocka till höger..
Några ideer ? Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Tor 16 dec 2010 20:45 |
|
| Har haft sånt då var det vairen som lätt.
|
|
Grimling
| Tor 16 dec 2010 21:11 |
|
Det är inte vajern, ljudet fortsätter även när jag stannat har även provat koppla ur vajern men det låter ändå, låter som nått elektriskt ! Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
|
|
Grimling
| Tor 16 dec 2010 22:10 |
|
Detta lilla L-formade kretskort sitter på baksidan av hastighetsmätaren, den har inget att göra med mätaren utan sitter bara där, vet inte varför. Har kommit fram till att grejen längst till höger på bild måste vara det som låter, någon som vet vad den är till för och varför den låter helt oförklarligt ? Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
|
|
Grimling
| Tor 16 dec 2010 23:33 |
|
Det finns tydligen enligt instruktionsboken en buzzer för vattennivå/tryck samt en för oljenivå/tryck, står inte var dessa sitter eller så..
Men nivåerna är normala och bilen går inte i kok, den låter inte illa heller..
Dessutom kommer det när jag gasar/ligger jämnt, aldrig på tomgång så tror inte på dåligt tryck..
HJÄLP!?!? Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
|
|
Grimling
| Fre 17 dec 2010 18:07 |
|
Jo nu har den fan börjat gå i kok, ska prova lufta systemet IGEN Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
| Fre 17 dec 2010 19:12 |
|
Jaha det är summern det är fel på.....kolla lödningarna på den.
Du kommer väll ihåg hur man luftar systemet på T3 ..??
|
|
Grimling
| Lör 18 dec 2010 2:53 |
|
Jäpp lyfta fronten en halvmeter, lägga den på 2000rpm, öppna luftskruven på kylet och vid termostaten, o fylla på vid burken i motorrummet..
MEN... igår när jag luftade så sprutade det vatten vid kylet, men likförbannat gick den varm, o när jag skulle lufta om idag så så kom det inget alls ifram... Skumt ? Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
| Sön 19 dec 2010 20:52 |
|
Hhhmmmm skumt...
Testa lufta om den igen.
Fyll upp hela burken först sen lyfter du upp bilen i fronten.
|
|