Ja har bara haft min golf i 8 dagar och nu är min förardörr knäckt pga isbildningen längst ner i hörnet. Är det många av er som också fått detta?
Så sjukt irriterande att ja får det, har som sagt bara ägt bilen i 8 dagar och det är ju ändå en 04:a! Tidigare ägare (bara två st) måste ju haft den i varmgarage hela tiden.
Synd för att i övrigt är jag jättenöjd med bilen, den har inte ett enda dörruppslag och är i kanonskick så får man knäckta dörrar direkt, faktum är att det var bara lite och nyss åkte jag hem från bion och när ja skulle gå ut ur bilen hemma kunde ja inte ens öppna dörren tillräckligt så ja var tvungen att "trycka till" så det blev ännu värre....
Fixar VW detta gratis åt mig fortfarande, jag har hittat denna artikel men den är ju ca 1 år gammal!
Jag köpte några skumgummibitar som ska förhindra detta. Men har inte satt in dem än. Läser man runt om detta kan man bl a läsa att de verkar slipa i lacken varje gång man öppnar och stänger dörren. Så jag vet inte vad som är värre, rostrisk el isbildning och risk för uppvikt dörrkant !