IKXX
Golf 5 1.6 -05 Ort: Upplands-Väsby |
| Mån 03 jan 2011 21:30 |
|
| Har just skaffat en GOLF 1.6 -04. Klockan och trippen nollas varje gång bilen startas om. Har bilen en konstruktion med ett extra back-up batteri? Var hittar jag det? Någon som vet var jag kan hitta ett elcshema?
|
|
Hookan
Golf 5 Bluemotion-08 Ort: Strömstad |
| Ons 05 jan 2011 19:31 |
|
Det verkar som batteriet är dåligt laddat eller slut eller dålig laddning, det sista tror jag inte är felet på en så ny bil.
Är det för lite ström på ett batteri när bilen ska starta så tar startmotorn all möjlig ström från batteriet, därför slocknar alla paneler i bilen så både klocka och trippen nollställs. Kontakta Vw-verkstad eller någon som kan mäta ditt batteri vilken kondition det har.
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Fre 07 jan 2011 18:18 |
|
Belastnings prov på batteriet gör susen....
Bara kolla upp det.
|
|
IKXX
| Lör 08 jan 2011 16:01 |
|
| Tack för svaren men det är så att klockan är nollad innan jag startar bilen. Jag var just ut och dubbelkollade. 1. Låser upp med fjärrkontrollen. 2. Öppnar dörren. 3. Panelen med de röda siffrorna tänds och klockan och trippen visade 0. 4. Kilometermätaren visar rätt. Fler tips på vad det kan vara?
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Lör 08 jan 2011 16:06 |
|
| Fel på instrumentet, haft inne bilar med okontakt i anslutningen, själva instrumentet dockas ett kontaktstycke och varit med om vissa som glappat och gett liknande problem du säger
|
|
IKXX
| Lör 08 jan 2011 19:25 |
|
| tobbe80 skrev: | | Fel på instrumentet, haft inne bilar med okontakt i anslutningen, själva instrumentet dockas ett kontaktstycke och varit med om vissa som glappat och gett liknande problem du säger |
Är det svårt att ta ur instrumentet och kolla om det går att hitta glappet? Antar att ett nytt är ganska dyrt.
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
| Lör 08 jan 2011 19:35 |
|
| Det är jättelätt att plocka ut instrumentet, sänk och dra ut ratten längst ned och ut, dra ut liten täcklist nedanför intrumentet, och ta bort 2 st torx skruvar ,sedan är de bara att dra enheten rakt mot sig,
|
|
IKXX
| Sön 09 jan 2011 10:31 |
|
| Tack för tipset. Jag plockade ur instrumentet och satt tillbaks det igen och nu fungerar det. Få se hur länge det fungerar!
|
|