En gul lampa tändes i displayen på min Golf -04 1,6 FSI. Står i boken att det är något fel på avgasreningen. Då jag inte är hemma för tillfället undrar jag om någon vet vad felet kan vara och om det är okej att köra (ca. 20 mil) hem till min "vanliga" verkstad?
En gul lampa tändes i displayen på min Golf -04 1,6 FSI. Står i boken att det är något fel på avgasreningen. Då jag inte är hemma för tillfället undrar jag om någon vet vad felet kan vara och om det är okej att köra (ca. 20 mil) hem till min "vanliga" verkstad?
Ja, den person som kollar vilken eller vilka felkoder som är lagrade kommer säkert veta vad felet är...
Beroende på vad som är fel kanske du dödar katalysatorn bland annat på att köra i onödan.
Har Samma problem, lampan tänds el blinkar och bilen bludrar låter som att den går på 3 cyl.
Hade kört ca 6 mil stängde av bilen och gick in och handlade ,10min senare när jag startar den har jag symtomen ovan.
Tändspole eller?
Har nu provat att lyfta hatt för hatt från höger till vä(framifrån).När jag lyfter dom två första dör motorn medans jag inte kan märka någon skillnad på dom två sista. Kan 2st gå samtidigt?
1,6 fsi 2004 (V)