jockepson
Golf 3 Tdi -98 Ort: Jönköping |
| Tis 28 dec 2010 15:12 |
|
Min Caddy startar alltid, dock får jag köra extremt länge med startmotorn....verkar som att bränslet har problem att komma fram. Nu i vinter har han startat lättare med motorvärmare, men sista dagarna har inte det hjälpt heller, dock startar den till slut o går fint..men som sagt är orolig för att man bränner start motor eller relä till slut. Någon som har tips om vad det kan vara för fel.
Mvh
Jocke
|
|
jockepson
Golf 3 Tdi -98 Ort: Jönköping |
| Mån 10 jan 2011 20:07 |
|
Inte många svar här inte..fick ett tips om att det kan vara någon givare som inte talar om att bilen är kall..finns sådan givare på Caddyn? Och isåfall var sitter den?
Kan man koppla diagnos verktyg på denna modell av bil?
Hoppas på fler svar nu
Jocke
|
|
Pekka Kiiskilä
Golf 1 LS 75 Ort: Vara |
| Sön 16 jan 2011 0:17 |
|
Du har ODB uttag vid säkringsboxen och med dator ser du vad du har för felkoder,
Vanligast är det glödstiften som är slut har bytt på mina diesel bilar när dom börjar bli svårstartade det räcker med att en av dom är trasig och då vill dom vara lite tjuriga,
Ett annat fel som kan bli är backventilen till bränslet den kan börja läcka tillbaks bränslet och då är dom väldigt segstartade
Om du skulle ha problem med bränslet så startar dom inte alls men byt bränslefiltret för att vara säker på att den får bränsle så det räcker,
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Ons 19 jan 2011 19:49 |
|
| Det ärt bra om du skriver vilken typ av caddy du har smat årsmodell.
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Ons 19 jan 2011 20:22 |
|
Låter som trötta glödstift de första man tänker på, inte spec svårt mäta upp glödstiften och utesluta ev vilket eller vilka, kolla säkring så den är hel, kan ju även va tjuvläcka, minsta lilla räcker för den ska bli tjurig, diesel lever på luft å diesel så
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|