Forum - Andra Volkswagen-modeller - Värdering av Bubbla -65?

zoddri
Ingen VW Ort: Umeå
Sön 06 feb 2011 17:05 Svara med citat
En bekants far har en sådan som ska säljas men de har inte så bra koll på vad den kan vara värd så... Drömläge för köparen?

Skämt åsido, här är lite kort info om bilen:

VOLKSWAGEN 1200 LIM 113 (enligt transportstyrelsen)
I trafik första gången i Sverige: 1964-11-11
Antal ägare: 1
Senast godkända besiktning: 1995-01-16

Jag vet inte miltalet.

Den har stått i kallgarage sedan 1996 eller så. Är INTE en rosthög även om det garanterat finns något, omfattande rostlagning har gjorts under 1990-talet och den är omlackad en gång.

Finns tydligen några SJ-pallar med reservdelar, 2 motorer bland annat...

Är det nån som vågar sig på att säga vad man kan börja begära för pris med denna knapphändiga info? Jag har själv inte sett bilen så jag litar på infon jag fått Smile

Busbilsabsitnens? Yepp.
Karmanncab
Golf 4 1,9 tdi 115 Ort: Forshaga
Mån 07 feb 2011 21:47 Svara med citat
5ooo-10.ooo skulle jag gissa värdet är beroende på skicket då helt fungerande och bes duglig. Lutar åt bromsbyte jag skulle byta allt, billigt till denna årsmodell.
Pekka Kiiskilä
Golf 1 LS 75 Ort: Vara
Mån 07 feb 2011 23:36 Svara med citat
Ja en 64a är en trevlig bil och om den är i helt orginalskick så är dom värda en del men eftersom du ska köpa den så runt 5k är den värd eftersom du får byta en heldel som bromsar-packningar till motorn som garanterat börjar läcka om du inte byter.

Mvh:Pekka.
zoddri
Ingen VW Ort: Umeå
Mån 07 feb 2011 23:51 Svara med citat
Pekka Kiiskilä skrev:
Ja en 64a är en trevlig bil och om den är i helt orginalskick så är dom värda en del men eftersom du ska köpa den så runt 5k är den värd eftersom du får byta en heldel som bromsar-packningar till motorn som garanterat börjar läcka om du inte byter.

Jag ska inte köpa bilen, försöker bara hjälpa honom att få en uppfattning om vad bilen kan tänkas vara värd. Smile

Busbilsabsitnens? Yepp.
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Ons 09 feb 2011 20:51 Svara med citat
För min 61a helt orginal skick vart jag bjuden 25000.- bara så där av en snubbe.

Så dom ligger högt i pris för en som verkligen älskar VW-bubbla.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.