Forum - Golf 3 (92-99) - "Streck" saknas i färddatorn

cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tis 24 jun 2008 15:05 Svara med citat
Ett par streck i min färddator slutade funka för nån dag sen. Har haft detta nån gång för länge sen, men då var det bara tillfälligt, den funkade normalt efter en stund, och det hjälpte även att lossa jorden från batteriet. Men nu vill den inte funka normalt igen, har prövat koppla bort jorden en stund men det funkar inte. Väldigt störande då jag använder min färddator mycket och man inte förstår vad den visar. Det är de lodräta strecken precis till höger om ":", decimaltecknet och den övre mittersta "pilen".

Har någon haft liknande problem och löst det, eller annars har någon idé?

/Fredrik

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 27 jun 2008 0:04 Svara med citat
Hade en gång likadan för länge sen.
Fick byta instrument.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
cheba
Fre 27 jun 2008 10:14 Svara med citat
Jag försökte ta loss mätarhuset häromdan för att se om allt var som de skulle, visste inte hur det såg ut på baksidan. Jag fick lossmätarhuset såpass att jag kunde tilta det mot mig och fick se att de är endast en megastöpsel på baksidan och inget man kan göra åt saken. Men jag fick fan inte ut huset ur brädan, det satt ännu fast någonstans. Så jag monterade tillbaka, kopplade på batteriet, samma sak som innan.

Senare på dan gick jag för att tvätta bilen och när jag var färdig med det och satte mig i bilen var färddatorn som den skulle igen Thumbs up

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
cheba
Sön 06 jul 2008 20:53 Svara med citat
polomannen skrev:
Hade en gång likadan för länge sen.
Fick byta instrument.

Gick det att byta endast färddatorn eller måste man byta hela instrumenthuset?

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan