Har fått ett väldigt jobbigt fel på min R32:a. Det kommer ingen luft ur utblåsen i kupén. Lite trist nu när det är rätt kallt ute...
Defrostern funkar ju inte heller så det immar igen ganska snabbt.
Men har upptäckt att om man kör cirkulation då funkar det lite bättre så man iaf får lite värme i bilen. Defrostern funkar också lite bättre så framrutan håller sig ren, men sidorutorna immar igen direkt.
Misstänker att det är nåt spjäll eller nåt innanför instrumentpanelen som gett upp. För fläkten funkar, den hörs när man drar på fullt, men det kommer ingenting ur utblåsen.
Nån som har nån idé om vad det kan vara för fel? Nån som haft samma problem kanske?
En kul grej är att när den först lade av så hoppade den igång när man la i backen, men den slutade så fort jag lade ur backen.
Har bokat tid för felkodsavläsning nästa fredag, men nån kanske vet vad det kan vara?
Ja, misstänker att det är nåt sånt. Ska förhoppningsvis läsa av felkoderna till helgen, då borde man se vilken/vilka det är fel på.
Men hur pass svårt är det att komma åt dom? Tänker mest på hur mycket verkstan kan ta för att fixa det.
Det visade sig vara en spjällmotor som inte ville funka. Vet inte varför den lagt av, men när verkstan plockat ut den fick de igång den igen. Så jag hoppas den håller nu.
Ingen aning, det var det jag fick höra från killen som fixade bilen. Kanske hörde fel
Fläkten funkar iaf
Smurfen Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Tis 01 mar 2011 19:47
Bobo skrev:
Spjällmotor? är inte spjällen manuella?
Man kan självklart stänga och öppna spjällen utvändigt själv.
Men det som styr invändigt är mekaniskt. Elektriska motorer som öppnar och stänger och flyttar luften. Annars skulle det inte finnas en Auto knapp på kliman..