Skulle till stockholm med min kompis för att hälsa på någr i stockholm, så jag åkte till min kompis med bil och lämnade min bora där och åkte med hans audi a4 till stockholm, så när vi åkte tillbaks så var det massa löv på vindruta såg inte så bra det var ju klockan 2 på natten, så jag tog bort löven på vindruta under det så var det en rund repa med massa skott vid ringen som var stora som om det är stenskott vet fan inte vem som har gjort detta så jag undrar kan jag plocka en vindruta från en golf 4 och sedan limma fast på min bil här har ni bilden i allafall .jäkligt tråkigt bytte vindrutan för 9 månader sedan på rydsglas fattar inte hur dem har gjort detta !!
Fixa själv avråder jag starkt ifrån om du inte jobbar med det typ.
mycket mer jobb och svårare än man kan tro.
bara limmet tex kostar 6-700 spän.
som sagt, ta en ny ruta på försäkringen, och teckna Ryds självrisksförsäkring nästa gång, kostar 250 spän och du slipper betala självrisken om du får en ny spricka/skada inom 12 månader, som du fick nu tex
Fixa själv avråder jag starkt ifrån om du inte jobbar med det typ.
mycket mer jobb och svårare än man kan tro.
bara limmet tex kostar 6-700 spän.
som sagt, ta en ny ruta på försäkringen, och teckna Ryds självrisksförsäkring nästa gång, kostar 250 spän och du slipper betala självrisken om du får en ny spricka/skada inom 12 månader, som du fick nu tex
fick hem papper om det men jag gjorde inte det. ska ta kontakt med ryds glas och fråga vad dem tar för att lima fast en vidnruta från skroten.
Du råkar inte ha kollat upp vad det kostar att byta ut en vindruta? Både glaset och arbetet.
1600 kr självrisk hos rydsglas . frågade vad dem skulle ta om ja själv hämtade en vinduta och dem skulle bara byta. dem sa 2800 kr så jag ska betala 1600 kr och allt är fixat