Forum - Golf 5 (04-08) - Avrinningsrör till ac:n

mensi
Golf 3 Golf gti 8v Ort: Hofors
Mån 13 jun 2011 12:35 Svara med citat
Hej. Ja har en golf cross plus tsi årsm 2007. Var sitter avrinningsröret till acn på min bil? Misstänker starkt att den är igentäppt eftersom det luktar skunk när man tar på acn fast lukten kommer efter en stund. I övrigt kyler den bra. Har jag två eller ett avrinningsrör eftersom jag har utblås även i bak? Tacksam för svar. Mvh

mensi
marcusjj
Golf 7 1.6 TDI -13 Ort: Halmstad
Mån 13 jun 2011 12:56 Svara med citat
mensi skrev:
Hej. Ja har en golf cross plus tsi årsm 2007. Var sitter avrinningsröret till acn på min bil? Misstänker starkt att den är igentäppt eftersom det luktar skunk när man tar på acn fast lukten kommer efter en stund. I övrigt kyler den bra. Har jag två eller ett avrinningsrör eftersom jag har utblås även i bak? Tacksam för svar. Mvh

Min luktade lite skumt i början på våren när jag inte hade kört den på hela vintern. Men nu efter några veckors användning så luktar den inget.

Ser fram emot vad folk har för teorier varför din/min luktar Smile
mensi
Mån 13 jun 2011 16:01 Svara med citat
Jag är bombsäker på att avrinningsröret är igentäppt. hoppas nån kan ge svar på var den siiter?

mensi
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Mån 13 jun 2011 18:14 Svara med citat
Hej,

Du kanske ska se över ditt kupefilter till att börja med

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
mensi
Tis 14 jun 2011 20:43 Svara med citat
Den är nybytt för 3 veckor sedan. finns det någon som vet var avrinningen till acn på min bil sitter? mvh

mensi