Forum - Golf 5 (04-08) - Frågor om 170HK Sport GT TDI

Jopps
Golf 3 GL 1.8 i -96 Ort: Göteborg
Tis 01 mar 2011 12:07 Svara med citat
En fråga ut i etern...

Någon av er som har en sådan här? Går i utbytestankar, men letar primärt efter en 105 eller 140hk, men fick nys på denna modellen som de hade inne hos handlar'n.

Generellt sett, är ni nöjda med bilen i sig, motorstyrkan? Vad drar den blandad körning? Kommer att ligga en del på landsväg med den, så jag gissar att förbrukningen går ner lite med.

Några kända fel som man bör titta närmare på innan man lyfter lädret?

//Jopps

Wroooooom
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 04 mar 2011 20:02 Svara med citat
Som vanligt alltid kolla så servicar är skötta etc

Avgasåterföringsventil/Avgaskylare strular ibland, t.ex läckage på Kylaren som sitter på baksidan av motorn, Hörs oftas om man gasar lite på tomgång som en vinande tjutande pys-ljud.

Om ventilen strular märks de med lampor i panelen tänds

Dessa symptom har visat sig på bilar som gått 12 - 15k mil

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Jopps
Golf 3 GL 1.8 i -96 Ort: Göteborg
Mån 07 mar 2011 11:50 Svara med citat
Tack Sam Smile Blir nog inte aktuellt ändå, fick tag på ägaren som sålde till bilfirman.. Tydligen en hel del fel, bytt motor pga att den drog vatten, men inte kommit tillrätta med saken, missljud och en hel del annat..

Wroooooom
selle
Golf 5 2.0 gt tdi Ort: Malmö
Ons 23 mar 2011 1:24 Svara med citat
Det är en bra bil, har själv en!

Men bara så du vet så har jag läst rätt så mycket nu på tyska sidor osv så har DSG lådan svårt att klara av 170 hk om du kör den aggresivt vilket jag själv har gjort med min bil! Så dsg lådan har pajjat har delat upp hela dsg lådan i mitten och såg direkt att kuggar hade gått sönder på den! Så nu står jag utan låda Sad....Om du vill så kan du få lov att köpa min bil efter att jag renoverat den hehe