mickep123
Golf 3 GTD 93 Ort: Österåker |
| Ons 25 maj 2011 0:15 |
|
Hejsan! införskaffat mig en golf GTD är super nöjd svart metallic osv, laddar 0.75 som tidigare ägare pulat med (har ladd klocka) skulle dock vilja öka på detta nu. Bilen har sportavgas och sportluftfilter. Tänkte mig runt 1 bar ? om det går i övrigt orginal
Hur ska jag göra för det? jag har skruvat upp pumpen (tror jag?) genom lossa en 13mm mutter och sen en spår mejsel.
Och den svartryker just nu med 0.7 bar cirkus.
Samt vad för temp bör den ha? Ibland om man står still eller så går den gärna upp mot mitten av mätaren ?
sista frågan vart ska jag skruva på laddet letade som en tok i kväll men hittar inte?
Jag har läst isbjörnens diesel skola men hajjar inte var jag ställer på laddet:)
|
|
anton_mjor
Bora 1.6 -99 Ort: Katrineholm |
| Ons 25 maj 2011 9:19 |
|
Mätaren ska stå i mitten (90c) hela tiden, sjunker den neråt kan termostaten fastnat i öppet läge. Jag har haft det felet på min seat
|
|
mickep123
Golf 3 GTD 93 Ort: Österåker |
| Ons 25 maj 2011 12:56 |
|
Okej ! Tackar, om den sjunker neråt spelar det felet någon roll?
|
|
anton_mjor
Bora 1.6 -99 Ort: Katrineholm |
| Ons 25 maj 2011 13:55 |
|
Motorn blir inte varm, når inte sin effektiva arbetstemperatur och drar potentiellt mer bränsle.
Tror att det kan bli nåt litet extra slitage också, men inte säker
|
|
mickep123
Golf 3 GTD 93 Ort: Österåker |
| Ons 25 maj 2011 15:11 |
|
| Okej, men den glider över 90 grader till å från om man står på tomgång stilla efter man gasat osv?
|
|
mickep123
Golf 3 GTD 93 Ort: Österåker |
| Ons 25 maj 2011 17:00 |
|
| Lyckades höjja laddet nu, men tempen går upp/ner lite knäppt. samt den fulla laddet kommer vid typ 4k varv?
|
|
anton_mjor
Bora 1.6 -99 Ort: Katrineholm |
| Ons 25 maj 2011 18:02 |
|
| mickep123 skrev: | | Okej, men den glider över 90 grader till å från om man står på tomgång stilla efter man gasat osv? |
Ja, min gick sakta uppåt när jag körde mycket fram/back på parkeringar och inte fick något luftflöde genom kylaren. Direkt jag började åka "på riktigt" igen sjönk den.
Eftersom det var i vintras täckte jag hela kylaren med pappkassar tills jag fick termostaten bytt
|
|
mickep123
Golf 3 GTD 93 Ort: Österåker |
| Ons 25 maj 2011 18:36 |
|
| Aha haha:P
|
|
puttel
Transporter T4 2.5 Tdi Ort: Uppsala |
| Sön 29 maj 2011 19:26 |
|
| Kan va att man laddat lite mycket å toppackningen är körd. Sen är dieselmotorerna lite känsliga på att pumpen står rätt för dom kan gå varma om inte allt stämmer.
|
|
mickep123
Golf 3 GTD 93 Ort: Österåker |
| Mån 30 maj 2011 15:50 |
|
| puttel skrev: | | Kan va att man laddat lite mycket å toppackningen är körd. Sen är dieselmotorerna lite känsliga på att pumpen står rätt för dom kan gå varma om inte allt stämmer. |
Ja det märkte jag, ställde ner både ladd och dieseltrycket då jag inte tyckte det vart någon skillnad som är värd att ha, då jag inte körde förbi en 740 GL så sänkte jag de igen och nu håller den låg temp, och lägre förbrukning! dock pajjade hjullagret tror jag;S
|
|