Forum - Golf 3 (92-99) - Köpråd: Golf MK3 GTI

Sam176
Donator 25 Ingen VW Ort: Utomlands
Mån 22 sep 2008 10:42 Svara med citat
Hej alla VW-entusiaster Smile

Jag har bestämt mig om vad det blir för bil jag tänker skaffa nästa säsong, det blir en Volkswagen Golf MK3 GTI. Tog körkort i mars i år men har ingen egen bil nu. Jag är intresserad om ni har några råd och vad jag ska tänka på. Jag vet inte varför men jag har fastnat för en Golf MK3 GTI. Är det en bra bil? Vad ska man kolla på? Årsmodeller, Motor, Drivknutar, Synkringar osv? Jag vill veta allt om som kan vara till nytta när man köper en Golf MK3 GTI, jag vill helst ha en coupe, 3 dörrars alltså Wink Tips och råd mottages tacksamt.

//Sam

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf 3 (92-99)
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Mån 22 sep 2008 16:17 Svara med citat
Mycket bra val !

Se om du inte kan hitta en 16v (=150hk) mot 8ventilarn som har 115 har jag för mig.

Bättre viktfördelning än vr6 då den är tyngre fram.

Rost brukar dyka upp på bakluckan och nere i skärmkanter/dörrar precis som andra bilar.
Sam176
Ons 24 sep 2008 0:20 Svara med citat
Tack så mycket, Tutan Smile

Jag vet att 16v har 150 hk och 8v har 115 hk och det är stora skillnader Razz Däremot har jag inte bestämt mig vilken jag vill ha men det får vi se.

Ok, tack för rådet, Tutan Smile

//Sam
Krille_S
VW Caddy 2K TDI -05 Ort: Gnesta
Ons 24 sep 2008 11:12 Svara med citat
Eller om du vill ha en vr6:a så är det bara läsa detta Smile

http://www.vagpower.nl/vr6dohc/Köpguide%20Golf%20III%20VR6v202.pdf

Edit: såg inte i topic att det stog gti! Razz men det finns nog en del nyttiga saker i texten ändå Smile
Strandberg
Golf 1 1.6 GLS -83 Ort: Uppsala
Ons 24 sep 2008 21:03 Svara med citat
Har du vägarna förbi Uppsala inom snar framtid är du välkommen att provköra och klämma och känna min GTI 16v som förövrigt är till salu. skicka PM vid intresse!

www.teamsfr.com member #79
Sam176
Tor 25 sep 2008 0:32 Svara med citat
Strandberg: Tack för informationen Smile Då ska jag komma ihåg det Smile Men har du inga bilder? Isåfall kan du lägga upp de eller skicka PM Smile

//Sam