Hej, min Jetta som jag köpte i höstas (första VW:n ever) har ALLTID startat tills igår tisdag, då vägrade den även om det var nära, kändes som den gick på nån cylinder el 2 några sekunder men fick ge upp pga av att batteriet blev nästan urladdat tillsist. Tänker att det är väl bara att prova med startkablar då men då var den inte ens nära att starta konstigt nog...
Besiktade bilen förra onsdagen och den har väl stått sen dess men den har även tidigare stått oanvänd nån vecka utan problem, iofs störtregnade det hela söndagen...slump? Syrrans Opel brukar krångla i fukt så vi gjorde samma sak här,torkade ur fördelaren men till skillnad från Opeln startade den inte. Tips mottages: tändstift? tändkablar? Annat?
Jag är långt ifrån nån bilmekaniker tyvärr men ska prova dra igång den ikväll alternativt låna ett batteri. Återkommer!
Ok tack,kan ju va värt att kolla upp, har nu annars fått igång bilen efter att ha hållit på i ett par timmar med startgas och startkablar. Var inte ens nära att starta....sen kom farsan över med sin bil och bogserade igång den, hoppade som en kängru å med generatorlampan lysande några sekunder dom första meterna för att sen gå lika fint som innan. Väldigt underligt,får se om bilen startar imorgon.
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Lör 09 apr 2011 8:50
Du borde kolla upp dina tänddelar och även flödet i soppapumpen osv.