Forum - Andra Volkswagen-modeller - Jetta - 91 Dör slumpmässigt, bränslefel?

Felixlundkvist
VW Jetta GL -91 Ort: Katrineholm
Mån 21 mar 2011 15:20 Svara med citat
Tjenare, köpte en VW Jetta GL - 91 i höstas och den har bara krånglat sedan dess.
började med att jag kände att den ryckte och dog men det gick ändå att köra med den, sedan så vart det bara värre och tillslut fick jag inte igång den igen.. kollade anslutningar och bytte bränslefilter och tankade fullt, då gick den i ca 3 veckor sen började det igen..
Tror det är något med bränslet eftersom stiften är torra när jag försökt starta den ett antal gånger.

Har bytt pumpen som sitter under bilen och även fördelare, tändmodul och tändstift men inget som gett resultat.
Gick fint i kanske 30 min sen dog den och fick inte igång den igen.

Den rycker inte eller går ojämnt utan den dör bara som att man bryter tändningen.
Funderar på att byta insprutnings-delen men vill gärna ha tips på vad det kan vara!

Jävligt tacksam för svar!
/ Felix
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 21 mar 2011 17:17 Svara med citat
Kolla tändningslåset
eller kontakten i låset

mk2 vr6
Felixlundkvist
VW Jetta GL -91 Ort: Katrineholm
Mån 21 mar 2011 22:08 Svara med citat
Jag har ruckat på tändningslåset för jag har hört att det kan vara det, men vet inte riktigt hur man kollar det
tjabaa
Golf 2 Ort: Nora
Ons 20 apr 2011 20:24 Svara med citat
Det kan inte va den där jordkabeln som sitter typ på ventilkåpan ? svärfar snacka om nå sånt att när den hade gått av så gick den inte eller nå :S bara en tanke Wink om de är glapp eller den är på väg av eller nå?