Forum - Andra Volkswagen-modeller - Vad blir dieselskatten om jag konverterar min bensinbuss ?

Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Tor 28 apr 2011 9:17 Svara med citat
Har en caravelle från -88 med bensinmotor i, motorn sjunger nog på sista refrängen.. Så jag funderar på hur man tar reda på vad dieselskatten skulle bli om jag kastar i en golf3 motor ? Den skulle ju gå betyligt billigare i bränsle, men det måste ju ändå gå ihop så att säga...

Finns inga dieselbussar på blocket att jämföra med, dock finns några pickuper, de ligger på 4000:- med lb-reg... Låter som pb-reggat kan bli dyrt, eller ?

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
Knasen
Donator 25 Ingen VW Ort: Söderköping
Tor 28 apr 2011 20:18 Svara med citat
Har sett flertalet caraveller som är LB-reggade med 5 sittplatser men behöver du alla 8 platser så lär du behöva ha kvar PB-reggningen.
Hittade en nyare PB-reggad Caravelle från -98 med 2,5TDI motorn med den nätta årsskatten på 7408kr. Din -88:a lär ju vara lättare men du får nog räkna med nästan 7000kr/år.
Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Fre 29 apr 2011 7:30 Svara med citat
Ringde transportstyrelsen, 5800kr blir skatten för helår, nu rullar ju bilen bara halvår o jag har räknat fram att jag måste köra 300 mil för att tjäna in skatten för ett halvår Regular Smiley piece of cake ! Nu ska man bara hinna med allt, men det är ju långt till oktober då den ska ut igen Very Happy

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!