Smått pinsam fråga... Hur kommer jag åt huvudmenyn/inställningar i färddatorn? Jag har givetvis läst den mycket kortfattade infon i manualen om att slå på tändningen, trycka på OK på torkarspaken och därefter hålla in plus/minusknappen i 2 sekunder. Men det händer inget, annat än att den växlar mellan läge 1 och 2 samt mellan att visa olika info på displayen. Menyn får jag inte tag i. Spelar det någon roll om man trycker in plus eller minus? Nog för att jag testat båda...
Har ingen navi, ingen fet stereo, ingen multiratt (dock farthållare - underbar uppfinning).
Har du ingen multiratt med så tror jag du inte har den färddator men huvudmeny så du själv kan ställa in. På min Bluemotion-08 med masterpaket så har jag multiratt att ställa in färddator och all andra intällningar.
Annars får du fråga någon på VW där du köpte bilen.
Enligt boken ska man inte behöva multiratt för att göra inställningar. Men det kan ju vara så att jag inte har tillräckligt hög nivå på färddatorn för att få ändra saker själv. Tråkigt...
Prova med att hålla in någon av knapparna där man byter menyer! funkar på morsans golf utan multi ratt!
Jo, jag har gjort det ett antal gånger. Men det verkar inte finnas inställningsmöjligheter i min bil, eller så är jag helt enkelt usel på att trycka på knapparna vid rätt tillfälle.