Forum - Golf 3 (92-99) - Vinner ur växellådan på vr6????

lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Tor 21 apr 2011 10:45 Svara med citat
Det har börjat vinna hur v-lådan.
lite svakt på alla växlar mest på låga varv.

det börja efter jag bytte motor kuddarna
så vad kan det va för fel.
eller är det nåt å bry sig om

bilen är en golf 3 vr6 97
med 6 pukad ziter å lättat sväng hjul.
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Tor 21 apr 2011 12:05 Svara med citat
Vore kul å veta vad felet kan va.
Golfbruden
Ingen VW Ort: Göteborg
Lör 23 apr 2011 19:47 Svara med citat
Min polares VR6.a gör så på 4.an och 5.an. Min vanliga Golf gör så på alla växlar. Vi försöker lösa problemet med. Han bytte växellådsolja men de tystnade bara någon minut sedan lät de lika förjävligt Confused
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Lör 23 apr 2011 20:09 Svara med citat
Det gjorde jag med. det tystna inte alls.

fast det låter bara på låga varv å inte på höga.
och det vinner svagt bara.
Golfbruden
Ingen VW Ort: Göteborg
Lör 23 apr 2011 20:11 Svara med citat
Min låter hela tiden Confused o rätt möe om man har rutan öppen.
Du vet inte heller vad som kan vara felet eller? Eller kanske hört vad det kan vara?
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Lör 23 apr 2011 20:23 Svara med citat
Näpp jag vet inte det heller,

mitt hörs lite ute men mest i bilen.
jag tycker det låter på höger sida.

men trampar jag ner koppling så tystnar det
Golfbruden
Ingen VW Ort: Göteborg
Lör 23 apr 2011 22:08 Svara med citat
Ja precis :O så e de för mig med... fan värre o värre blir de xD
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Sön 24 apr 2011 12:43 Svara med citat
Brosan tror att det kan vara remen..

efter som det låter som att det kommer från höger sida
wLn
VW Polo GTI -97 Ort: Lund
Sön 24 apr 2011 13:29 Svara med citat
Om det låter från lådorna brukar det väl vara att lager i lådan behövs bytas ut?
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Sön 24 apr 2011 15:30 Svara med citat
Jo men var sitter de lagert då
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 24 apr 2011 15:36 Svara med citat
Kan av urtrampningslagret som lever om oxå

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Sön 24 apr 2011 15:40 Svara med citat
Dom har bytte de då
dom satte dit zinter koppligen å lättat sväng hjul
det har jag kvitto på att dom bytte i sommaren 2010
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 24 apr 2011 15:45 Svara med citat
De kan vina lika förbannat Wink de kan va monterat igår o vina idag om man spöat kopplingen tillräckligt mycke....o med zinterkoppling o lätat svänghjul kan ja nog misstäcka den är plågad med både ena o andra avhoppe av kopplingen med fullt hjulspinn som resultat o dessutom va sattes de dit för lager? standard eller förstärkt?

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Sön 24 apr 2011 17:20 Svara med citat
Jag tror ändå inte att det är det.
för det låter inte så...
sen har jag ej gjort hjul spin med den heller.
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Mån 25 apr 2011 9:29 Svara med citat
Jag tycker att det kommer från höger sida.

kan det va remen då eller vattenpumpen som låter?
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Tor 28 apr 2011 22:15 Svara med citat
När det vinner lite svagt å jag gasar till så hökar vinnande.
Golfbruden
Ingen VW Ort: Göteborg
Fre 29 apr 2011 13:33 Svara med citat
Så e de för mig med :O ju mer man varvar ju mer låter det :O
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Fre 29 apr 2011 13:59 Svara med citat
Mm fast min hökar lite bara sen försvinner det.

det är bara på låga varv det låter.
varvar jag typ 4000-6000varv så vinner det inget alls..
Puttski
Golf 3 Vr6 -96 Ort: Kungälv
Fre 29 apr 2011 20:21 Svara med citat
Släng ner sågspån i växellådan så tystnar de (sant men prova inte då lådan kommer rasa ganska snabbt)

Även bananer kan tysta lådan Razz


Men de e svårt att säga va de e som låter,, men låter de ungefär såhär?

http://www.garaget.org/video/25713
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Fre 29 apr 2011 20:53 Svara med citat
Typ så fast mycket mycket lägre..
det låter så fast mer viskandes
fast det hörs mest i bilen..
Golfbruden
Ingen VW Ort: Göteborg
Lör 30 apr 2011 10:18 Svara med citat
Något sådant ja Puttski fast.. inte så pipande alltså ljust.. men ungefär så ja :O
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Lör 30 apr 2011 12:09 Svara med citat
å det låter bara i bland i min bil.
fast viskandes då
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Sön 01 maj 2011 11:54 Svara med citat
Jag tänkte om det kan vara extraktor grenröret som vinner för jag har ej efter dragit det sen jag satte dit det..
Puttski
Golf 3 Vr6 -96 Ort: Kungälv
Sön 01 maj 2011 12:29 Svara med citat
De va ju rätt dumt...

Oavsett om de e de som låter eller inte så ska du dra fast de innan du kör!
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Sön 01 maj 2011 14:33 Svara med citat
Jag tänkte om det kan vara extraktor grenröret som vinner för jag har ej efter dragit det sen jag satte dit det..
Puttski
Golf 3 Vr6 -96 Ort: Kungälv
Sön 01 maj 2011 17:02 Svara med citat
Ja och jag sa ju att de va rätt dumt att inte ha dragit åt det efter du satte dit det..

liksom varför i hela friden gjorde du inte det?

Och för att utröna om det är det som gör att de låter så dra fast grenröret för jössenamn, slutar de låta så va de det, annars e det inte det men då har du iaf dragit åt ditt grenrör...........
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Sön 01 maj 2011 21:19 Svara med citat
Jag menar att jag inte har efter dragit det sen jag satte dit det...

för det låter mellan 2000varv till 3000varv
Puttski
Golf 3 Vr6 -96 Ort: Kungälv
Sön 01 maj 2011 21:28 Svara med citat
Prova att efterdra det då så ser du om det är det.. är det inte det så kan du i alla fall utesluta att det e grenröret...
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Sön 01 maj 2011 23:56 Svara med citat
Ja jag ska göra det..

för jag tycker att det låter från höger sida.
å det låter svagt mellan 2000-4000 varv
lundsbrunn
Golf 3 vr6 Ort: Götene
Tis 03 maj 2011 9:14 Svara med citat
Kan grenröret vinna så då?
om muttrarna har släppt lite
Sida 1, 2  >