Forum - Golf 3 (92-99) - Hur ser en "ok" tryckplatta ut?

sebastu
Golf 3 1.8 -92 Ort: Stockholm
Mån 23 maj 2011 11:06 Svara med citat
Måste nog byta. Det slirar på kopplingen växel 3 och uppåt.

Hittade den här på Bildelsbasen:
Bild

Kanske svårt att säga med tanke på bildkvalitet, men är den "ok"?
600 kr jämfört med en ny för 2500...

/Sebastian
Erik
Golf 2 Vr6T 4-motion Ort: Falun
Ons 25 maj 2011 13:50 Svara med citat
Det kan du inte se, du får helt enkelt lita på bildelsbasen. Dom ger dig nog en till bättre beg om den inte funkar... om man gillar att byta koppling alltså..

Även om man kan se visuellt att slit ytan på tryckplattan ser ok ut så kan du inte veta om den har nå "spänst" i solfjädrarna.
sebastu
Golf 3 1.8 -92 Ort: Stockholm
Ons 25 maj 2011 19:53 Svara med citat
Ok, tack.
Litar mest på VW-medlemmar, så jag köpte en av en medlem här istället Wink