Forum - Golf 3 (92-99) - Hjullager/Bromstrumma MK3 ! (axeln)

PartyGolf
Golf 3 1.8 -94 Ort: Örebro
Sön 29 maj 2011 15:40 Svara med citat
Tjenare, har fått ett ganska jävligt problem på golfen, trodde hjullagret var kass höger bak igår när vi åkte hem, idag har jag rivit isär skiten för att kolla men upptäckte då att de var gängorna som muttern till hjullagret sitter på som var aningen skavda ;P visst är det så att man får byta ut hela "bakdelen" av trumman så hänger den lilla axelsnutten med? sitter 4st bultar rakt in! och tråkigt nog så är det ju söndag idag och är lite akut behov av bilen 3dagar framöver, har en kompis som har en MK3 Diesel, men har fått för mig att den axeln kanske är aningen grövre? eller inte passar alls! har ni några idéer om det här? eller är det bara o vänta på att skroten öppnar imorgon och dra iväg o inhandla en bättre begagnad sånhär "bakdel av trumma" ? Mvh//Tobbe.

100% PAAARTY!!!
PartyGolf
Golf 3 1.8 -94 Ort: Örebro
Sön 29 maj 2011 16:26 Svara med citat
Hjullagerhus heter detta!

100% PAAARTY!!!
PartyGolf
Golf 3 1.8 -94 Ort: Örebro
Tis 31 maj 2011 0:49 Svara med citat
Problemet nu fixat Smile tråd kan tas bort !

100% PAAARTY!!!