Har ett problem med golfen. På tvåans växel speciellt men även vid låga varv på högre växlar får jag ibland inte ut någon effekt, bilen "hackar" och det låter/känns som om motorn inte går jämnt. Av tidigare inlägg att döma har det gissats på antingen varvtalsgivare alternativt en kabel från fördelare till förgasare. Någon som vet vad det kan vara?
Har även tänkt att svetsa ett par rosthål i golvet bak, förslag på tjocklek på plåt? Har sett att det finns plåt att köpa på biltema,frågan är vilken som gäller?
Men va ska man bogsera i golvet? 0,8 plåt räcker alldeles utmärkt, dock så är biltemas plåt helt kass då den knappt går att klippa. Sladda in på lokala stålhandeln och köp ett ark 0,8 du så blir du nöjd
Men va ska man bogsera i golvet? 0,8 plåt räcker alldeles utmärkt, dock så är biltemas plåt helt kass då den knappt går att klippa. Sladda in på lokala stålhandeln och köp ett ark 0,8 du så blir du nöjd
Japan plåt. De går att bränna på mer utan att stanna å kyla plåten med en lite grövre tjocklek. (liten bit plåt --> fort varm, golv ---> tar en evighet att bli lika varm) Men visst gillar man att banka på plåt tar man en lite mindre tjocklek
I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Då är det smidigare på jobbet.
10-15 mm hardox plåt.
Hade nog hållt i en evighet på en bil.
Men på skopor håller det inte så länge.
Jag la in 3 mm plåt i golvet på en volvo jag hade en gång.
Var kul att se bes männens ansikten när de knackade där.
Sa bara till dem att de nog får hämta en slägga om de ska lyckas göra nåt märke.
Golvet gick igenom utan anm(till skillnad från en del annat)
Jag har inte dåligt minne, kommer inte ihåg att jag glömt något...