Forum - Golf 3 (92-99) - Vill ha elhiss/clås. Hur? Montera i befintligt eller byta ut

Davidzzon
Golf 2 1,8 automat. Ort: Hjo
Ons 23 mar 2011 23:16 Svara med citat
Hej.

Eftersom min bil är lite ombyggd skulle det bli väldigt smidigt med elhissar och centrallås.

Är det jobbigt att montera i de dörrar som finns nu?
Är det lättare om man köper nya dörrar där det redan är monterat?
Isåfall hur kopplar man detta?

Är ni med på hur jag menar? Smile

SM 3a, dB-dragracing 2011.
SM 2a, dB-dragracing 2012.
SM 3a, Bassrace 2012.
PB: 155.3db
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 24 mar 2011 0:07 Svara med citat
Montera in c-lås o hissar är väl inte vidare svårt men att koppla in dom e nog den kluriga biten om du ska köra original prylar för tydligen har vw inte fördraget elsystem för sånt doclk inget ja är helt 100 på men c-lås finns ju universal i värsta fall o elhissar är ju inte direkt svårt att dra eget system till om man bara är lite händig se bara till att få med knappar o kontaktdonen med minst 1 dm kabel på så är de smidigt att dra eget sen

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
k9_swe
Golf 2 Golf mk1 -77 Ort: Örebro
Mån 30 maj 2011 12:26 Svara med citat
Vad behövs för att dra ström till elhiss?
har fönsterhissen och motorn, följde med kablar som går ut till dörren sen är det en rund kontakt och där börjar problemet. vart ska ja dra strömmen ifrån ?