macrus
Golf 4 GTI -99 Ort: Stockholm |
| Mån 06 jun 2011 20:23 |
|
Jo det är så att min AC-kompressor(SD7V16) lagt av och inte fungerar.
Är det någon som vet om AC-kompressorn(SD7V16) från en Passat 2.0i 94-96 passar rakt av på en Golf GTI -99?
Någon som bytt AC-kompressorna på sin Golf, var och försökte fylla på systemet men gick inte eftersom kompressorn var trasig så han tömde ur det istället så jag kan byta kompressorn själv.
Tacksam för svar.
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Mån 06 jun 2011 20:31 |
|
| Tveksamt om det är samma infästningar, men kolla tex meca som säljer nya och gemför, finns ju olika tillverkare med, själva bytet är riktigt simpelt hur som.
|
|
macrus
| Mån 06 jun 2011 20:47 |
|
Tack för det snabba svaret!
Kikade lite på MECA och det verkade inte som att det var samma infästningar till just Passaten och Golfen, dock fanns det en hel del andra modeller som det var samma på te.x. Audi,Seat och Skodor.
Blir att fortsätta leta då begagnad AC-kompressor då.
Skönt att höra, som jag trodde då att det inte skulle vara så knepigt. Kommer man åt den ordentligt underifrån eller är framifrån att föredra?
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Mån 06 jun 2011 22:04 |
|
| Du kommer åt underifrån väldigt smidigt, en beg kompressor bör du hitta för 1500-2000:- med relativt låga mil på
|
|
macrus
| Mån 06 jun 2011 22:30 |
|
Ah skönt att höra.
Japp, kollar mycket på miltalen. Har skickat iväg en del förfrågningar på bildelsbasen och får förhoppningsvis svar på dom imorgon så man kan byta kompressorn i veckan.
Grymt, tack för hjälpen!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|