Forum - Golf 4 (98-04) - Luktar soppa

sebbe_i_norr
Golf 4 1.6 -99 Ort: Umeå
Tor 12 maj 2011 22:25 Svara med citat
Mina 1,6-98 luktar soppa när man kört en lite stund. luktar mest när man kört och sedan stannar en lite stund och åker iväg igen. typ när man åker till macken och handlar.
inget läkage under.
jag tycker att den drar mycket soppa också.
detta är min första golf men jag tycker att den är ganska orkeslös speciellt på högre hastigheter. typ omkörningar i 90.

när man växlar så känns den orkeslös i ca en halv sekund innan accelerationen kommer igång igen.

hur yttrar det sig om gasspjället är dåligt.
zeddan
Golf 4 1.6 -02 Ort: Göteborg
Tor 12 maj 2011 23:18 Svara med citat
Du har säkert samma problem som jag har med gasspjället, har motorlampan börjat lysa?
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 12 maj 2011 23:20 Svara med citat
Du har ingen läcka under bilen?, kolla soppa filtret, kolla alla soppa anslutningar osv, läsa av felminnet är inte fel heller

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
sebbe_i_norr
Tor 12 maj 2011 23:38 Svara med citat
Jag har ingen motorlampa som lyser.
ingen läcka under. bytte soppafilter igår när jag ändå var under och tittade.
luukas_74
Golf 1 1.8 gti special Ort: Gnosjö
Sön 15 maj 2011 18:03 Svara med citat
Lånar tråden lite,trots den är lite gammal....har en audi a3,borde vara samma anslutningar vid soppa filter,sådana plast saker...min fråga är då,hur får man isär detta?...alltså in & ut gående anslutning vid soppa filtret...om det nu är samma i din golf som i min audi....samma motor har vi i allafall..
mvh
jagrullar
Golf 4 Variant Ort: Ludvika
Sön 15 maj 2011 19:31 Svara med citat
luukas_74
Golf 1 1.8 gti special Ort: Gnosjö
Sön 15 maj 2011 19:40 Svara med citat
Tack..men ser inte riktigt ut som jag vill ha det till...Smile

på mitt nya bränsle filter är det ju bara rakt rör av metall...undrar hur den låser sig mot den?..är inte så bra på att förklara men han i filmen delar den ju ifrån en annan plastbit..ser ut att vara nåt jack i den andre biten som anslutning låser sig mot?
sebbe_i_norr
Fre 10 jun 2011 23:06 Svara med citat
Har nu äntligen hittat felet.
kamaxelsensorn är helt död.
vilket trevligt jobb det blir.
eftersom man måste plocka bort kamremen så blir det att byta den och vattenpumpen.
satan vad drygt för en liten sensor