Jooeell
Golf 1 golf gti special -83 Ort: Bergkvara |
| Lör 15 apr 2006 19:22 |
|
förra året två veckor efter lumpen så fick jag jobb o då behövdes en bil för o ta sig till o från jobbet Blocket luslästes i en timme eller nått tills denna pärla hittades i ljungby det var bara o packa in sig i bilen o åka ingen tid o förlora då en annan varit o bjudit på bilen redan men inte kunde hämta den just då men först till kvarn! såhär såg den ut när den kom hem iallafall!
|
|
Jooeell
| Lör 15 apr 2006 19:29 |
|
sen letades det upp en fräckare ratt i grannens garage o sen började den förbrila jakten på fälgarna vilka skulle jag ha jag ville ju ha tyskstuk det visade sig snart att sverige var kört o att be general agenten ta in var inte på tala då skulle det bli över 10k för fyra fälgar nee så Ebay där fann jag det jag sökte ATS Classics 13"*8" så dessa ropades in givetvis så var jag tvungen o provmontera dem såfort jag fick hem dem!
|
|
Jooeell
|
Johlsson
Golf 2 91'a (GTI G60) Ort: Sundsvall |
| Lör 15 apr 2006 19:44 |
|
Vad kan jag säga... ska du sälja bilen i framtiden så tveka inte att ringa mig, jag tar hand om den där direkt jag. =D
Mycket fina och passande fälgar måste jag säga, fler bilder på detta projectet tack. =)
|
|
miniboo
Ingen VW Ort: Vara |
| Sön 16 apr 2006 1:59 |
|
tjaa...de va ett mycke bra köp av dej...med lite fälgar så va den inte så dum:D
en mycket fin bil allstå...
MVH Mikael
|
|
Jooeell
| Sön 16 apr 2006 13:36 |
|
| bilder kommer då projektet framskrider hehe just nu står det på planeringen attt fixa till dörrarna o lite rostblämmor som inte syns på bilderna men som finns där!
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Mån 29 maj 2006 19:51 |
|
Oh, this we like..
Har det hänt någe mer??
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Mån 29 maj 2006 23:52 |
|
Ge mej dina fälgar..
|
|
Jooeell
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
|
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland |
| Mån 23 okt 2006 15:39 |
|
| Jooeell skrev: |
pojektet fortsätter och en ny motor har införskaffats!
eller rättare sagt två st! men få inga vilda ideér det är bara så att den ena har slipade kammar men gångna lager och den andra ska vara i bra skick enligt förre ägaren!!!
|
när jag läste meningen om 2 st blev jag påmind om en riktig mk1 sleeper jag såg i ett tyskt VW tuning magasin. en mk1 GTI som såg 100% original ut men var bestyckad med en 1.8 GTI motor i varje ände 8v motorer dock...du kanske kunde försöka dig på samma bedrift fast med 16v
|
|
Jooeell
|
Jooeell
| Ons 22 nov 2006 18:36 |
|
| lite update jag har idag varit och blästrat ventiler och topp och även portat lite dock bara jämnat till kanterna lite för kanalerna är redan så stora så nu ska jag bara byta styrningar och tätningar ochslipain ventilerna så sen är toppen klar senska svänghjul lättas tror jag kommer försöka få bort 3-4kg från det =P bilder kommer på topparbetet när jag får tillbaka min kamera från onoff!!!
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 23 nov 2006 0:15 |
|
låter super ju
Ett tips bara. Använd punkt lite oftare så är det läsvänligare
|
|
Jooeell
| Tor 23 nov 2006 1:19 |
|
jag ska försöka tänka på det hehe... har liteproblem med mellanslag också som ni kanske ser ibland. =P
är det någon som är sugen på ett kr-block med kolvar o allt så är det bara o hojta till!!!
|
|
Jooeell
|
Jooeell
|
jockebostrom
| Tis 27 feb 2007 23:34 |
|
| kan bli redigt fett med dom breddarna!! go for it säger då jag iaf..!
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
| Ons 28 feb 2007 8:25 |
|
thats the spirit. ass den ska va ass bredd.
Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal |
| Ons 28 feb 2007 22:44 |
|
för mej du skulle göra tysksuk.. inga breddare på.. bara clean hål den strippad låg och blank inge plastskit. djupa fälgar smala däck rensa motorutrymmet på allt onödig polera upp så de blir helt blankt högglanspolera motor och växellåda. kombinera lite med en mörk färg alt. guld glarglas och emblemlöst...
Envis med dåligt tålamod....
|
|
Fredriksson84
Golf 2 Ort: Falun |
| Tor 01 mar 2007 8:49 |
|
| Riktigt nice mk1a du har där!
|
|
Jooeell
|
loudness
| Fre 02 mar 2007 16:47 |
|
men varför köpa fula plastbreddare.. visst att dom bara finns i tyskland men har aldrig sett dom på en tyskstylad bil... varöfr inte göra en snygg diskret plåtbreddning av skärmarna?
nepp har inte kollat för mycke i biltidningar snarare ingen alls tycker svensk styling är hemsk .. för mycke plastkit på bilen vingar hit och de widebody osv... passar kanske på en japanare medn inte på tysk.. de ska bara va cleant på en tysk bil har bläddrat igenom ett par tusen bilder från träffar i tyskland och jag är inte annat än imponerad över vad tyskar kan få de bra med som där smådetaljerna.. som att hålla bilen i ett bokstavligt talat celant skick.. i sverige känns de nästan som en bil inte har utaställningspotential utan lambodörrar och bredning med extrem plastkrafts över hela bilen.. jag är emot de och tycker det är en skrämmande utveckling
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
| Fre 02 mar 2007 17:02 |
|
| loudness skrev: | men varför köpa fula plastbreddare.. visst att dom bara finns i tyskland men har aldrig sett dom på en tyskstylad bil... varöfr inte göra en snygg diskret plåtbreddning av skärmarna?
nepp har inte kollat för mycke i biltidningar snarare ingen alls tycker svensk styling är hemsk .. för mycke plastkit på bilen vingar hit och de widebody osv... passar kanske på en japanare medn inte på tysk.. de ska bara va cleant på en tysk bil har bläddrat igenom ett par tusen bilder från träffar i tyskland och jag är inte annat än imponerad över vad tyskar kan få de bra med som där smådetaljerna.. som att hålla bilen i ett bokstavligt talat celant skick.. i sverige känns de nästan som en bil inte har utaställningspotential utan lambodörrar och bredning med extrem plastkrafts över hela bilen.. jag är emot de och tycker det är en skrämmande utveckling | Jag håller med dig där.. men men, cleana bilar börjar ju bli vanligare nu.. har du inte märkt att lambo dörrar börjar bli lite ute nuförtiden? Bara bra tycker jag
|
|
loudness
| Fre 02 mar 2007 17:33 |
|
| $nuff3Gull skrev: | Jag håller med dig där.. men men, cleana bilar börjar ju bli vanligare nu.. har du inte märkt att lambo dörrar börjar bli lite ute nuförtiden? Bara bra tycker jag  |
nepp tycker varenda en sätter in de(gillar inte de alls).. för 3år sen såg man de på någon tysk bil men slog aldrig riktitg igenom för de passa inte... när svenskara fick nys om modet skulle alla ha de.. usch för labo på t ex 245...
|
|
Jooeell
|
Jooeell
| Tis 06 mar 2007 19:30 |
|
men det lutar åt en plåtbreddning och behålla plastbreddarna utanpå!
vad säger ni!?
BRA eller ANUS?!
hehe
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 06 mar 2007 19:35 |
|
nej usch
bredda inte så mycke. valsa skärmarna lite på sin höjd.
ska vara rent och snyggt. inte 20cm plast på sidorna
frågar du mig så skrota breddarna
|
|
Jooeell
| Tis 27 mar 2007 19:14 |
|
Tyvärr så kommer inte bilen hinnas bli klar till sturup! så nu är jag lite nere tyvärr...
det är pengarna som tryter som vanligt!!!
jäkla sfro besiktning kostar ju 4000:-
men man får se det från den ljusa sidan den kommer bli desto bättre tills mantorp!
|
|
jockebostrom
| Tis 27 mar 2007 19:44 |
|
Sååå typiskt när plånboken säger stopp!
Men som du sa så finns det ju desto mer tid till att göra den bättre till mantorp
|
|