Forum - Din Volkswagen - Golf Gti MK1 Deutsche edition

Jooeell
Golf 1 golf gti special -83 Ort: Bergkvara
Lör 15 apr 2006 19:22 Svara med citat
förra året två veckor efter lumpen så fick jag jobb o då behövdes en bil för o ta sig till o från jobbet Blocket luslästes i en timme eller nått tills denna pärla hittades i ljungby det var bara o packa in sig i bilen o åka ingen tid o förlora då en annan varit o bjudit på bilen redan men inte kunde hämta den just då men först till kvarn! såhär såg den ut när den kom hem iallafall!
DSC00051.JPG
Jooeell
Lör 15 apr 2006 19:29 Svara med citat
sen letades det upp en fräckare ratt i grannens garage o sen började den förbrila jakten på fälgarna vilka skulle jag ha jag ville ju ha tyskstuk det visade sig snart att sverige var kört o att be general agenten ta in var inte på tala då skulle det bli över 10k för fyra fälgar nee så Ebay där fann jag det jag sökte ATS Classics 13"*8" så dessa ropades in givetvis så var jag tvungen o provmontera dem såfort jag fick hem dem!
DSC00220.JPG
Jooeell
Lör 15 apr 2006 19:35 Svara med citat
så nu har sommaren kommit o fälgarna har skots med 175/50 13" yokohama A539 o kapen har tagit några varv på fjädrarna i väntan på pengar till coilovers!
P4150836.jpg P4150868.jpg
Johlsson
Golf 2 91'a (GTI G60) Ort: Sundsvall
Lör 15 apr 2006 19:44 Svara med citat
Vad kan jag säga... ska du sälja bilen i framtiden så tveka inte att ringa mig, jag tar hand om den där direkt jag. =D
Mycket fina och passande fälgar måste jag säga, fler bilder på detta projectet tack. =)
miniboo
Ingen VW Ort: Vara
Sön 16 apr 2006 1:59 Svara med citat
tjaa...de va ett mycke bra köp av dej...med lite fälgar så va den inte så dum:D

en mycket fin bil allstå...

MVH Mikael

Kika gärna in å lägg en kommentar å röst Wink
http://www.garaget.org/miniboo
Jooeell
Sön 16 apr 2006 13:36 Svara med citat
bilder kommer då projektet framskrider hehe just nu står det på planeringen attt fixa till dörrarna o lite rostblämmor som inte syns på bilderna men som finns där!
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Mån 29 maj 2006 19:51 Svara med citat
Oh, this we like.. Razz

Har det hänt någe mer??

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Mån 29 maj 2006 23:52 Svara med citat
Ge mej dina fälgar..Very Happy

VolksWagon for life..
Jooeell
Lör 21 okt 2006 22:35 Svara med citat
för alla er som trott bilen är död eller att jag är det så är inte fallet bara det att jag är lite slö men nu börjar det ta fart igen!

pojektet fortsätter och en ny motor har införskaffats!
eller rättare sagt två st! men få inga vilda ideér det är bara så att den ena har slipade kammar men gångna lager och den andra ska vara i bra skick enligt förre ägaren!!!
Laughing

sen har jag skaffat mek plats till i vinter nu så nu blir det till o mecka i vinter Laughing Thumbs up Dancing
PA215747.JPG PA215746.JPG PA215744.JPG
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Lör 21 okt 2006 23:47 Svara med citat
Polerade grejer we like Very HappyVery Happy
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Mån 23 okt 2006 15:39 Svara med citat
Jooeell skrev:

pojektet fortsätter och en ny motor har införskaffats!
eller rättare sagt två st! men få inga vilda ideér det är bara så att den ena har slipade kammar men gångna lager och den andra ska vara i bra skick enligt förre ägaren!!!
Laughing

när jag läste meningen om 2 st blev jag påmind om en riktig mk1 sleeper jag såg i ett tyskt VW tuning magasin. en mk1 GTI som såg 100% original ut men var bestyckad med en 1.8 GTI motor i varje ände Wink 8v motorer dock...du kanske kunde försöka dig på samma bedrift fast med 16v Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Jooeell
Tis 24 okt 2006 22:00 Svara med citat
ja det var ju just detjag inte skulle hehe!!! det är ju gjort men man vet ju aldrig jag har en 900 t16 liggandes också så man kanske skulle snickra ihop nått ingen som har någon gammal -75 stående som de kan skänka så ska vi se vad vi kan knåpa ihop heheh Very Happy Rolling Eyes Thumbs up Dancing Very Happy
Jooeell
Ons 22 nov 2006 18:36 Svara med citat
lite update jag har idag varit och blästrat ventiler och topp och även portat lite dock bara jämnat till kanterna lite för kanalerna är redan så stora så nu ska jag bara byta styrningar och tätningar ochslipain ventilerna så sen är toppen klar senska svänghjul lättas tror jag kommer försöka få bort 3-4kg från det =P bilder kommer på topparbetet när jag får tillbaka min kamera från onoff!!!
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 23 nov 2006 0:15 Svara med citat
låter super ju Smile

Ett tips bara. Använd punkt lite oftare så är det läsvänligare Razz

mk2 vr6
Jooeell
Tor 23 nov 2006 1:19 Svara med citat
jag ska försöka tänka på det hehe... har liteproblem med mellanslag också som ni kanske ser ibland. =P

är det någon som är sugen på ett kr-block med kolvar o allt så är det bara o hojta till!!!
Jooeell
Fre 22 dec 2006 21:15 Svara med citat
Så nu har jag blivit klar med min renovering av toppen iallafall kolla gärna in resultatet Wink Dancing

http://www.garaget.org/?car=14503
Jooeell
Tis 27 feb 2007 23:08 Svara med citat
jaha här tror ni förstås att det inte händer mycket det kan så vara men motorn är snart klar iallafall allt är uppviktat och snart ska den vara klar ätt sätta i!

här kommer även en liten länk på ett par bräddare som jag funderar på som används på tyska bergrenners grupp H

http://www.wlmotorsport.de/Uebersichtsseite/VAG_Tuning/VAG_Tuning_16/G FK-Teile-500.jpg
jockebostrom
Tis 27 feb 2007 23:34 Svara med citat
kan bli redigt fett med dom breddarna!! go for it säger då jag iaf..!

ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Ons 28 feb 2007 8:25 Svara med citat
thats the spirit. ass den ska va ass bredd.

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Ons 28 feb 2007 22:44 Svara med citat
för mej du skulle göra tysksuk.. inga breddare på.. bara clean hål den strippad låg och blank inge plastskit. djupa fälgar smala däck rensa motorutrymmet på allt onödig polera upp så de blir helt blankt högglanspolera motor och växellåda. kombinera lite med en mörk färg alt. guld glarglas och emblemlöst...

Envis med dåligt tålamod....
Fredriksson84
Golf 2 Ort: Falun
Tor 01 mar 2007 8:49 Svara med citat
Riktigt nice mk1a du har där!

Golf mk2 1.8 20V
Jooeell
Tor 01 mar 2007 17:34 Svara med citat
loudness skrev:
för mej du skulle göra tysksuk.. inga breddare på.. bara clean hål den strippad låg och blank inge plastskit. djupa fälgar smala däck rensa motorutrymmet på allt onödig polera upp så de blir helt blankt högglanspolera motor och växellåda. kombinera lite med en mörk färg alt. guld glarglas och emblemlöst...

jag vet inte om du reflekterade över det men breddarna säljs bara i tyskland Laughing Laughing

nej men det lät precis som du har tittat i lite för mycket biltidningar...

nej men man måste ju sticka ut lite! o det gör man med de breddarna!

men jag förstår din synpunkt men det ligger till så att mina djupa fälgar sticker redan ut utanför skärmkanterna va så jag måste dit med breddare!!!
loudness
Fre 02 mar 2007 16:47 Svara med citat
men varför köpa fula plastbreddare.. visst att dom bara finns i tyskland men har aldrig sett dom på en tyskstylad bil... varöfr inte göra en snygg diskret plåtbreddning av skärmarna?
nepp har inte kollat för mycke i biltidningar snarare ingen alls tycker svensk styling är hemsk .. för mycke plastkit på bilen vingar hit och de widebody osv... passar kanske på en japanare medn inte på tysk.. de ska bara va cleant på en tysk bil har bläddrat igenom ett par tusen bilder från träffar i tyskland och jag är inte annat än imponerad över vad tyskar kan få de bra med som där smådetaljerna.. som att hålla bilen i ett bokstavligt talat celant skick.. i sverige känns de nästan som en bil inte har utaställningspotential utan lambodörrar och bredning med extrem plastkrafts över hela bilen.. jag är emot de och tycker det är en skrämmande utveckling

$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Fre 02 mar 2007 17:02 Svara med citat
loudness skrev:
men varför köpa fula plastbreddare.. visst att dom bara finns i tyskland men har aldrig sett dom på en tyskstylad bil... varöfr inte göra en snygg diskret plåtbreddning av skärmarna?
nepp har inte kollat för mycke i biltidningar snarare ingen alls tycker svensk styling är hemsk .. för mycke plastkit på bilen vingar hit och de widebody osv... passar kanske på en japanare medn inte på tysk.. de ska bara va cleant på en tysk bil har bläddrat igenom ett par tusen bilder från träffar i tyskland och jag är inte annat än imponerad över vad tyskar kan få de bra med som där smådetaljerna.. som att hålla bilen i ett bokstavligt talat celant skick.. i sverige känns de nästan som en bil inte har utaställningspotential utan lambodörrar och bredning med extrem plastkrafts över hela bilen.. jag är emot de och tycker det är en skrämmande utveckling
Jag håller med dig där.. men men, cleana bilar börjar ju bli vanligare nu.. har du inte märkt att lambo dörrar börjar bli lite ute nuförtiden? Bara bra tycker jag Thumbs up
loudness
Fre 02 mar 2007 17:33 Svara med citat
$nuff3Gull skrev:
Jag håller med dig där.. men men, cleana bilar börjar ju bli vanligare nu.. har du inte märkt att lambo dörrar börjar bli lite ute nuförtiden? Bara bra tycker jag Thumbs up

nepp tycker varenda en sätter in de(gillar inte de alls).. för 3år sen såg man de på någon tysk bil men slog aldrig riktitg igenom för de passa inte... när svenskara fick nys om modet skulle alla ha de.. usch för labo på t ex 245...

Jooeell
Tis 06 mar 2007 19:27 Svara med citat
fjärde bilden på ddenna sidan det 'r så jag tänkt det ungefär!!!

http://daten.ws-mack.de/Bildershow.asp...
Jooeell
Tis 06 mar 2007 19:30 Svara med citat
men det lutar åt en plåtbreddning och behålla plastbreddarna utanpå!

vad säger ni!?

BRA eller ANUS?!

hehe
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 06 mar 2007 19:35 Svara med citat
nej usch Razz
bredda inte så mycke. valsa skärmarna lite på sin höjd.
ska vara rent och snyggt. inte 20cm plast på sidorna Razz

frågar du mig så skrota breddarna

mk2 vr6
Jooeell
Tis 27 mar 2007 19:14 Svara med citat
Tyvärr så kommer inte bilen hinnas bli klar till sturup! så nu är jag lite nere tyvärr...

det är pengarna som tryter som vanligt!!!

jäkla sfro besiktning kostar ju 4000:-

men man får se det från den ljusa sidan den kommer bli desto bättre tills mantorp!
jockebostrom
Tis 27 mar 2007 19:44 Svara med citat
Sååå typiskt när plånboken säger stopp!
Men som du sa så finns det ju desto mer tid till att göra den bättre till mantorp Razz

Sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  >