Forum - Golf 4 (98-04) - Golf IV -00 ABS lampa lyser!

newton
Golf 4 2.0 -00 Ort: Vetlanda
Ons 22 jun 2011 12:03 Svara med citat
Hej!

ABS lampan har börjat larma. Tänds inte direkt utan kommer efter ca3min körning.
Jag har fått ut felkod

"1276- ABS Hydaulic Pump -V64 Signal outside specifications"

Ideer??

Jag hittade detta på nätet, men gällde en Golf III

"ABS lamp comes on, fault code 01276.
CAUSE :
When the ABS cable loom is damp and the vehicle is operating at high engine speed leakage current of the ignition coil gets into the suppressor of the pump sensor cable.
SOLUTION:
Change the routing of the pump sensor cable. Route the ABS pump sensor cable and engine speed sensor cable away from the ignition transformer to the arch by unwrapping the engine speed sensor cable and pump sensor cable to the arch. Wrapping up the pump sensor cable without engine speed sensor.
Rerouting the engine speed sensor cable on the bulkhead. Routing the pump sensor cable and fastening it with existing cable binder to suspension strut housing."

Någon som vet? Tacksam för tipps!! Smile
lowenhart
Golf 4 mk1 cab Ort: Mark
Ons 22 jun 2011 19:47 Svara med citat
Min givare började lysa så som du beskriver....var givaren som var sketen...sprutade lite WD/40 och detta löstes....givaren sitter på vänster framhjul sett från ratten...lycka till
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 23 jun 2011 3:09 Svara med citat
lowenhart skrev:
Min givare började lysa så som du beskriver....var givaren som var sketen...sprutade lite WD/40 och detta löstes....givaren sitter på vänster framhjul sett från ratten...lycka till

Det sitter en givare på varje hjul

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
AlSopranos
Golf 4 1.6 -99 Ort: Stockholm
Tis 28 jun 2011 3:03 Svara med citat
Hej har en likande problem med min Golf års.99

ABS lampan lyser igen. Den lyste för några månader sedan problemet var att det läckte olja från bakhjulet. Mekanikerna fixade det och problemet var löst men nu har den börjat lysa igen. Kan det vara samma problem o hur fixas det på bästa sätt? Vill ju inte pröjsa för samma fel hela tiden...
Meatface
Golf 4 GTI Ort: Skellefteå
Tis 28 jun 2011 10:48 Svara med citat
Kan vara en bromsslang som läcker, eller någon av abs-givarna som gett upp!