PvR
Golf 4 1.6 -99 Ort: Stockholm |
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Lör 04 jun 2011 20:49 |
|
| Kan inte du lägga upp en bild så kan vi se den.
|
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Lör 04 jun 2011 22:24 |
|
Hej, verkar som att det saknas en centrumring till dina fälgar! Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion
<3 BUB !!
|
|
blackbird
Passat 7 TDI 2011 Ort: Vimmerby |
| Lör 04 jun 2011 22:54 |
|
Håller med säkert centrering som felar
det är mkt känsligt och måste vara perfekt
|
|
PvR
| Mån 13 jun 2011 17:49 |
|
| Inget av detta är felet! Det är förmodligen däcket eller fälgen som är knas. Ska in på torsdag och kolla!
|
|
VW1.6
Golf 4 1.6 Ort: Stockholm |
| Mån 13 jun 2011 19:39 |
|
| Kan inte vara dämparna?
|
|
PvR
| Lör 25 jun 2011 20:22 |
|
Har nu pratat med Intera som ligger söder om stockholm. (däck/fälg experter) DSka till dem på Måndag. De tror att fälgarna bak förmodligen är skeva och behöver svarvas om. Om inte kan det vara något med bromsklossarna trodde de.. Hmm aja får vänta och se tills måndag!
|
|
Sam
| Lör 25 jun 2011 22:34 |
|
Bromsskivor som slagit sig? Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
<3 BUB !!
|
|
PvR
| Sön 26 jun 2011 14:12 |
|
Ja sorry bromsskivorna mena de nog (=
Känns riktigt spänannde detta. Har nu varit överallt känns det som. Önskar nu bara att Intera kan finna felet imorgon. Börjar bli ganska trött på att åka runt överallt och sedan bli hänvisad vidare för att ingen hittar felet!
|
|
Sam
| Mån 27 jun 2011 2:06 |
|
Hade samma problem nu senast när jag bytte skivor, köpte Bosch skivor på autoexperten, runt 100mil senare slog dom sig och det var kaos i ratten, värre blev de när man bromsa,
Bytte dom till ett par Brembo med nya belägg och rullar fint nu! Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
<3 BUB !!
|
|
PvR
| Mån 27 jun 2011 18:52 |
|
Så ÄNTLIGEN har jag vart hos Intera!
Det ironiska är att de Centrumringar Däckproffsen bytte ut när jag var där för 1vecka sedan. Då de sa att de som satt på ej passade. Intera plockade direkt bort dessa nya ringar och sa att dessa istället var för små för bilens Centrum ring. Och att Fälgarnas "centrum-omkrets" inte passade själva bilens omkrets. (vet inte hur jag ska förklara på annat vis) . Så vi gjorde så att fälgarnas Ring/hål eller vad det nu är de svarvades om så att de skulle passa exakt till bilen.
Så nu har alla hjulen exakta måttanpassade centrum ringar på alla fyra.. Och detta resulterade med att "gunget" nästintill är borta. Och skakningarna i ratten är knappt märkbart nu.
Nu ska jag beställa nya bultar som är anpassade till fälgarna. Då tror jag och Intera att den ytterst knappt märkbara skakningen i ratten som återstår kommer försvinna helt!
Någon som vet någon bra men billig återförsäljare till bultar?? (=
|
|
PvR
| Mån 27 jun 2011 18:54 |
|
| Detta "gung" i låga hastigheter är för att ena bakfälgen är något skev. Men att det ej sliter på bilen i sig. Så kan jag leva med att det gungar en aning vid typ 20-30km/h så ska det ej vara någon fara!
|
|