Funderar på att stoppa ner en r32motor med komplett drivlina i en golf gti -99
funderar dock på om det är samma bottenplatta i dessa?
skiljer sig kardantunnel och infästningar för fram och bakvagn åt eller går det bara att transplantera rakt över?
Vill inte vara en party pooper, men det är en ganska bra tumregel är:
Bygg inte en bil du kan köpa.
Dyrare och en massa problem med besiktning. Omregistrering till ombyggt fordon krävs.
Men om du verkligen vill bygga om så...
Har du en bild på din bakvagn så kanske jag kan hjälpa dig och se om alla fästpunkter ser okulärt lika ut som på min R32. Kan ju vara intressant trots allt.
Nej jag vet, och det är inte mitt första hands val men jag har en komplett motor med drivlina liggandes från ett insomnat projekt.
tanken var från början att jag skulle trycka ner den i en golf 2:a, men jag har inte tid just nu för ett så stort projekt...
jag har en golf gti-99 som brukis. hade det varit "bolt on" på den så hade det kanske det hade varit ett projekt som jag orkat med...
dessutom är det en 5 dörrars, det finns väl ingen r32 som är det?
ska se om jag kan få fram lite bilder, men det är nog inget jag hinner med innan helgen.
Nej jag vet, och det är inte mitt första hands val men jag har en komplett motor med drivlina liggandes från ett insomnat projekt.
tanken var från början att jag skulle trycka ner den i en golf 2:a, men jag har inte tid just nu för ett så stort projekt...
jag har en golf gti-99 som brukis. hade det varit "bolt on" på den så hade det kanske det hade varit ett projekt som jag orkat med...
dessutom är det en 5 dörrars, det finns väl ingen r32 som är det?
ska se om jag kan få fram lite bilder, men det är nog inget jag hinner med innan helgen.
Aha, du har en drivlina liggandes, smutt. Då kan du iof ganska enkelt jämföra fästpunkterna på GTIn och din R32s bakvagn. Tämligen säker på att det är exakt lika fram. Jag har en tom R32 karross som står så man borde kunna jämföra kardantunneln bilarna mellan.
Har du hela elsystemet till den också? Ganska omfattande jobb att byta det dock. Osäker på om hur mycket man måste komplettera på GTIn elsystem för att få AWDn att funka.
Jodå, R32 tillverkades med 5dr, min tomkaross är 5dr.
Jodå elsystemet är komplett...
motorn är från en audi a3 3,2 (250hk) med dsg-låda som endast gått 3000 mil. så det är ju synd att den bara ligger och skräpar...
har precis fått tag på etka, så jag borde nog kunna lista ut om det är samma infästningar där.
men du har gett mig lite att tänka på, att det är dumt att bygga en bil som redan finns...
hade ju vart riktigt trevligt med en golf 2:a med r32 motor!
kanske ska se om jag orkar väcka liv i det projektet igen?
suck... nu fick man beslutsångest