pl 007
Golf 4 1,9 TDI 115 -01 Ort: Sundsvall |
| Fre 06 feb 2009 19:40 |
|
Hej!
Ny här! Har ni lösningen på mitt problem?
Jag måste gå allt närmare bilen för att kunna låsa upp med fjärren. Jag har bytt batteri på båda nycklarna och ingen är bättre än den andra. Nu ser jag ut som en pensionär varje gång bilen skall låsas/låsas upp, för man måste lägga nyckeln nästan mot vindrutan för att det skall funka.
MVH "känner mig som 93"
|
|
nitr2ox
Donator 175
Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm |
| Fre 06 feb 2009 20:43 |
|
Min börjar bete sig likadant
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
| Lör 07 feb 2009 4:06 |
|
Det finns en länk här på forummet som hänvisar till en jekligt bra sida med guider för ALLT man kan tänkas göra med en Golf 4, hittar du den så ser du exakt hur du enklast löser problemet.
En snabb beskrivning av lösningen är:
öppna alla kåpor, lokalisera en viss elektronisk enhet, (allt finns beskrivet med bilder), koppla in dig på rätt ställe med en extra kabel... lägg kabeln inne i astolpen, och vips så har du bättre räckvidd!
Kommer hem på söndag kväll, har sparat den sidan i mina favvisar, kan leta rätt på den om jag kommer ihåg det, annars kan ni ju alltid påminna mig om det.
Funderat på att göra det själv också då jag har samma problem. Byta batteri hjälper alltså inte, byta "knappdelen" i nyckeln hjälper inte heller!
Been there done that!
Räckvidden är helt enkelt inte längre än några meter från bilen.
Ok, du tjänar kanske nån cm.. eller meter om batteriet var dåligt då..
Men å andra sidan så tjänar du minst 1-2m om du sätter nyckeln mot huvudet och trycker på knappen också!
Been there done tat too, dock ser man lite konstig ut om man bor i stan.. haha
Goodnight boys!
|
|
nitr2ox
Donator 175
| Lör 07 feb 2009 6:41 |
|
| Edge skrev: |
Been there done that!
Räckvidden är helt enkelt inte längre än några meter från bilen.
Ok, du tjänar kanske nån cm.. eller meter om batteriet var dåligt då..
Men å andra sidan så tjänar du minst 1-2m om du sätter nyckeln mot huvudet och trycker på knappen också!
Been there done tat too, dock ser man lite konstig ut om man bor i stan.. haha
Goodnight boys!  |
Ingen tror på mig, men det funkar med att hålla den mot skallen
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Lör 07 feb 2009 9:26 |
|
| Gäller detta orginal larm?
|
|
Edge
| Lör 07 feb 2009 9:44 |
|
| nitr2ox skrev: | Ingen tror på mig, men det funkar med att hålla den mot skallen  |
Jodå, jag skrev ju det!
Det funkar alltså!
|
|
pl 007
Golf 4 1,9 TDI 115 -01 Ort: Sundsvall |
| Mån 16 feb 2009 19:33 |
|
| Citat: | | Kommer hem på söndag kväll, har sparat den sidan i mina favvisar, kan leta rätt på den om jag kommer ihåg det, annars kan ni ju alltid påminna mig om det. |
Edge! Jag har letat lite men inte hittat, vore tacksam om du kunde skicka länken om du har den tillgänglig
|
|
Edge
|
nitr2ox
Donator 175
| Tis 17 feb 2009 0:16 |
|
Skön guide
|
|
Edge
| Tis 17 feb 2009 0:17 |
|
Ja, och det finns så mycket mer gott gott på den sidan!
Jag snöade in mig och många timmar försvann en dag.. hehe
|
|
klenis
Golf 4 GTI -00 Ort: Borås |
| Sön 22 feb 2009 13:18 |
|
Den sidan är ju kung=) finns ju hur mkt tips å fräcka grejjer man kan göra! har suttit å lusläst varje diy:D Kör:Golf MkIV GTI-00
Körde:Golf MkII CL-89
Skruvar:Golf MkI GTI-83
|
|
Edge
| Sön 22 feb 2009 20:21 |
|
| klenis skrev: | | Den sidan är ju kung=) finns ju hur mkt tips å fräcka grejjer man kan göra! har suttit å lusläst varje diy:D |
Ja visst är den.. finna massa roliga saker man blir sugen på när man blänger igenom hela sidan!
|
|
conny76
Golf 4 1.6 -03 FSI VARIANT Ort: Stenungsund |
| Sön 19 sep 2010 17:11 |
|
denna länken är inte aktuell. någon som vet den nya länken? har samma problem med dålig mottagning för fjärrnyckeln
|
|
forre76
Golf 5 1.6 FSI -04 Ort: Luleå |
| Lör 23 jul 2011 18:59 |
|
Rycker igång den här tråden.
Min tjej kör en golf fsi -04 med dåligt fungerande fjärr. Någon som har en enkel lösning. Blev ingen skillnad med att byta batteri på fjärren, det är exakt samma med båda nycklar. På min passat fungerade fjärren kass när bilbatteriet var dåligt fast då får man ju även andra uppenbara symptom
|
|
BigBula
Golf 4 Gti -01 Ort: Huddinge |
| Tor 28 jul 2011 10:22 |
|
Ingen som vet vart den där bra sidan tagit vägen
|
|
nelik
Donator 50
Golf 4 GTI Turbo -00 Ort: Falun |