Forum - Golf 3 (92-99) - Motorproblem?

Flu
VW Typ 1 1835cc -73 Ort: Osby
Tis 20 mar 2012 23:11 Svara med citat
Nyss haft min golf 3 color conspect -95 för en polering & motortvätt, nu vill den inte starta kommer typ ingen gnista, kan det vara fukt i fördelaren? 1,8l 90hk motorn är det, försöker starta den så går den bara runt, har funkat kanon fint innan jag lämnade in den. någon som känner till symptomen?
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Tis 20 mar 2012 23:14 Svara med citat
Har du lämnat in bilen för motortvätt?
I så fall så ska dom lösa problemet.

Kan finnas flera tänkbara orsaker till att den inte startar.
Fukt i fördelaren är en av dom!

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 20 mar 2012 23:29 Svara med citat
Fukt i fördelaren tändkablage div elkontakter etc etc kan ställa till de en hel del efter motortvätt därför ska man alltid köra en bil som är motortvättad riktigt varm efter tvätt så ångar ev fukt som kan ligga i div ställen bort

men har en firma gjort motortvätten ska dom stå för felsökning och åtgärd

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Flu
Ons 21 mar 2012 0:00 Svara med citat
Jag lämnade in den hos några länningar tyvärr, visste inte att dom hade gjort motortvätt från jag såg att en del var blött i motorrummet också, orkar inte bråka med dom, den funkade & sånt när jag hämtade den hos dom sen har det stått i 2 dagar så skulle jag köra med den så startade den inte precis som den misstände när jag slutade kirra med tändningsnyckeln, ska allafall kolla på den imorgon, när jag kirrade så kom det lita rök från luftfiler röret luktade lita bensin doft.

Vw Bubbla 1835cc -73
Vw Golf Mk3 Gti -96
fritte81
Golf 1 diesel -82 Ort: Vadstena
Ons 21 mar 2012 23:42 Svara med citat
Funkade den när du hämta den, så tror jag inte det är fukt problem!
Låter som tändproblem, kolla så inte kamremmen har kuggat! Sen har den nog blivit sur, så ta bort tändstiften och kika på dom!

Hellre en rövare i polen än en polare i röven!
dannejanne
Golf 3 1.6 -97 Ort: Örebro
Tor 22 mar 2012 7:58 Svara med citat
Flu skrev:
precis som den misstände när jag slutade kirra med tändningsnyckeln

Det där symptomet hade jag när min tändspole gav sig.
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö
Tor 22 mar 2012 8:53 Svara med citat
Jag bor i Landskrona och har en tändspole som du kan få komma och ta. Jag bytte den i samband med en massa andra delar när bilen plötsligt stendog (startade igen direkt, så den borde vara hel) för ett par veckor sedan, så jag kan inte garantera att den kommer fungera felfritt, men kanske tillräckligt för att du ska kunna testa. Dra iväg ett PM isf. Smile

--
Flu
Sön 25 mar 2012 14:35 Svara med citat
Där satt öppet filter på den när dom motortvättade nu har jag ändrat tillbaka till org luftburken, jag öppnade höljet ovanpå den såkallade förgasaren eller vad det heter & märkte var det lite skitigt så jag torkade rent där sen efter det så startade bilen utan problem, men nu är det samma problem igen med den.

Vw Bubbla 1835cc -73
Vw Golf Mk3 Gti -96