Hej! Missljud när AC:n är på. Hörs mest tydligt vid låga hastigheter. När jag stänger av AC:n upphör missljudet.
- Vad kan vara felet?
- Kan man åtgärda det själv?
- Dyrbar historia?
...bilen gått under 5000 mil, 1.6:a Trendline -08.
Hur låter ditt missljud? är inte helt ovanligt att en del kompressorer skär men så behöver det inte vara i ditt fall, försök förklara ditt missljud lite närmare, har du lyssnat under motorhuven när ac:n är på? kompressorn sitter nere till höger
Har den skurit så kan det bli kostsamt då man tydligen måste skölja systemet och byta kompressorn, är själv inte någon ac-mekaniker så jag är inget proffs i frågan men detta är något jag har snappat upp
Tack för svaret! Det är inget starkt låtande missljud. Svårt att beskriva...ett surrande bakgrundsljud från AC;n inne i kupén...låter ungefär som ljudet från en batteridriven radiostyrd bil från 80-talet. Annars funkar den som den ska och ger mig kall- & varmluft. Lyfte på motorhuven men hörde ingen nämnvärd skillnad från motorn när jag hade AC:n av eller på. Dock ökade varvmätaren när AC:n var på...men det antar jag är normalt.
Ahh då kan du vara lugn, det sitter massa ställmotorer som sköter dom olika spjällen i bilen och fungerar precis som en radiostyrd bil fast där sköter dom styrningen/broms, detta görs ju på automatik och spjällen regleras ganska ofta för att rätt temperatur i bilen ska uppnås på ett komfortabelt sätt, så detta är helt normalt, likaså varvtalsökningen