Cozmo
Ingen VW |
| Tor 30 nov 2006 9:47 |
|
Någon som vet om det går att måla/lacka stötfångarna på bilen. Dom skall juh vara svarta men dom har blekts av solen och ser allmänt sunkiga ut.. Inte så kul. Har en kompis som har lackbox men jag undrar om det fäster på den typen av plast och om det sitter kvar..
/Cozmo
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Tor 30 nov 2006 10:42 |
|
| Det finns nån svart färg på biltema som är till för svart plast på bilen. Har inte provat den dock..
|
|
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd |
| Tor 30 nov 2006 12:25 |
|
finns väl sån därt medel att köpa som färgar plast och vinyl?!
mvh
Speed kills drive volvo and live for ever.
|
|
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna |
| Tor 30 nov 2006 12:31 |
|
vanlig lack med en plastprimer först skulle ja nog använda.
"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 30 nov 2006 12:50 |
|
Det beror väl lite på vad man är ute efter.
Vill man bara att den ska bli svart igen och thats it så kan man använda biltemas svart plastfärg.
Annars kan man väl ta svart vax för plastdetaljer.
Ska du göra bilen riktigt fin osv så är väl plastprimer + riktig lack att rekommendera
|
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
| Sön 20 maj 2007 21:27 |
|
| mellowd skrev: | Det beror väl lite på vad man är ute efter.
Vill man bara att den ska bli svart igen och thats it så kan man använda biltemas svart plastfärg.
Annars kan man väl ta svart vax för plastdetaljer.
Ska du göra bilen riktigt fin osv så är väl plastprimer + riktig lack att rekommendera  |
Jag är ute efter att putsa upp grånande plastdetaljer på utsidan av bilen. Det finns flera märken av sånt medel men jag undrar om ni har testat något som fungerar bra praktiskt också. Och som håller i sig ett tag i alla fall.
Morsan undrar också för tydligen ska jag se till att hennes plastdetaljer blir svarta också. :p
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 20 maj 2007 21:37 |
|
värmepistol
|
|
golfabjorn
| Sön 20 maj 2007 21:49 |
|
What? Värmepistol och värma plastdetaljerna?
Nu får du backa bandet, jag hänger icke med.
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 20 maj 2007 21:56 |
|
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Sön 20 maj 2007 21:58 |
|
| Funderade på dett med att värma plastdetaljerna.. funkar det även på nyare modeller, typ golf 3 & 4'a?? eller är det nån annan slags plast i dom listerna + kofångarna?
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
| Sön 20 maj 2007 22:31 |
|
| Är väl polyproplyene (stavning) i dom flesta kofångare? eller?
|
|
golfabjorn
|
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle |
| Sön 20 maj 2007 23:45 |
|
| black chrome funkar väll en stund : )?
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Mån 21 maj 2007 0:17 |
|
| ja, nästan ett år. sen ser det ut som faen.
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Mån 21 maj 2007 5:03 |
|
| Ser de illa ut?
|
|
golfabjorn
| Mån 21 maj 2007 11:43 |
|
En sak till jag undrar bara. Hur länge håller en sån där uppvärmning och mår plastdetaljen bra av att blir uppvärmd flera gånger då?
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Mån 21 maj 2007 11:46 |
|
inte en aning. jag har personligen aldrig prövat.
det var onk som postade bilden i en annan tråd. vet inte om han tagit den eller om han snott den som jag
|
|
Kjelleman
Golf 2 1,8l Manhattan 89 Ort: Vallby |
| Mån 21 maj 2007 11:47 |
|
funkar det inte med plast och vinyl polich funkar för mig. men då är ju inte mina lika blekta som på bilden..
|
|
jöns
Donator 200
| Mån 21 maj 2007 12:09 |
|
jag har testat med sådana dukar och sånt. vinyl vipers. och det går inte alls. eller i någon minut.
menn det fungerar bra med värme. testa först på något ställe det inte syns så mkt så du får reda på hr mkt du ska värma.
och det blir nästan som nytt.
efter ett tag när sådan bumper shine börjar lossna och flaga och ha sig, då ser det för jävligt ut. kan ta en bild ikväll på min kompis volvo. får ni se. och det är ett knappt år sedan tror jag.
|
|
golfabjorn
| Mån 21 maj 2007 12:14 |
|
| jöns skrev: | jag har testat med sådana dukar och sånt. vinyl vipers. och det går inte alls. eller i någon minut.
menn det fungerar bra med värme. testa först på något ställe det inte syns så mkt så du får reda på hr mkt du ska värma.
och det blir nästan som nytt.
efter ett tag när sådan bumper shine börjar lossna och flaga och ha sig, då ser det för jävligt ut. kan ta en bild ikväll på min kompis volvo. får ni se. och det är ett knappt år sedan tror jag. |
Hur länge håller det och framför allt klarar plasten av att göra så flera gånger?
|
|
jöns
Donator 200
| Mån 21 maj 2007 12:22 |
|
hru länge det håller. ? ja, något år kanske. beror lite på hur illa det är.
och plasten ska klara av det flera gånger ja. men man måste vara lite försiktig.
eller du menar bumpershine? vet inte. har inte gjort det själv. gillar inte att göra saker halvdant. inte om det ska göras.
sen att jag itne gör saker så ofta är en annan sak.. haha.
|
|
golfabjorn
| Mån 21 maj 2007 14:42 |
|
Haha.
Nej jag menar värmejoxet. Jag trodde det fanns någon bumpershine som fungerade bra men slipar den inte bort skiten så är det värdelöst. Vill inte ha något lager av skit som får det att verka som om allt är bra.
|
|
jöns
Donator 200
| Mån 21 maj 2007 18:57 |
|
mm, då ska du inte köra med det kletet. för det är som en taskig lack typ.
men det är bara att värma på. det blir så bra så. då blir det riktigt gjort.
|
|
jöns
Donator 200
| Mån 21 maj 2007 23:39 |
|
fick två bilder på volvo skönheten.
|
|
golfabjorn
| Tis 22 maj 2007 17:37 |
|
Åh fy fan så sletet!
|
|