Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Toning av bakrutan (funderingar kring värmeslingorna)?

golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund
Tis 15 maj 2007 19:20 Svara med citat
Första sidorutan är fixad och det blev riktigt trevligt. Första rutan och blev riktigt nöjd med resultatet. Jag funderar bara kring hur man ska lösa bakrutan. Det är ju värmeslingor där och är lite osäker på hur de påverkar toningsfilmen när de är igång.

Någon med erfarenhet? Jag tycks ha förlagt den eventuella (om det ens fanns någon) instruktionen som borde kommit med solskyddsfilmen och kan därför inte titta efter information där... Brick wall

I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tis 15 maj 2007 20:01 Svara med citat
När jag hade solfilm på bakrutan hade jag inga som helst problem med värmeslingorna. Inget annat än att solfilmen släppte lite längs slingorna efter en tid.

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
golfabjorn
Tis 15 maj 2007 20:55 Svara med citat
Jo, det är just det problemet jag tänker på. Smile)

Hörde något om att man kunde snitta någonstans vid slingorna...men ja...funderingar kring det uppstår ju då. Om det glipar är det ju högst tråkigt...

I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 15 maj 2007 21:54 Svara med citat
eftersom värmeslingorna sticker ut från rutan kommer filmen släppa efter ett tag. men det är bara till att värma med värmepistol så fastnar det.

mk2 vr6
golfabjorn
Tis 15 maj 2007 22:16 Svara med citat
Du menar att värma då när det väl släpper?

Köra till det strular och sen värma och smeka ut filmen igen?

mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Ons 16 maj 2007 0:08 Svara med citat
tror jag menade så. ^^
men gör du det bra från början. (100% rent under) så kommer det inte släppa

funkade att värma igen på min gamla ferrari. (röda golfen)

mk2 vr6
golfabjorn
Tor 17 maj 2007 20:29 Svara med citat
Jag gör så sen om det släpper. Har klart alla rutorna nu men är inte nöjd med bakrutan. Fick trassel på filmen så den knycklade sig lite och det sket sig då i ett av hörnen. Det syns lite och det är sjukt jobbig att vara petig som man är. Funderar på att skära loss den biten, tvätta rent igen och sätta på en annan liten bit över där. GAH!

Joppigt. Smile

mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 18 maj 2007 0:19 Svara med citat
spruta vatten+såpa i mängder på filmen när du delar filmen så gör det inget om den försöker trassla sig. Regular Smiley

mk2 vr6
golfabjorn
Fre 18 maj 2007 0:33 Svara med citat
Det var just det jag höll på att göra...men hann inte. När jag sträckte mig efter såpmojängen så...fastnade skiten i sig självt. Fick loss det med lite tålamod men det blev ändå veck på filmen lite. Ska se vad det går att göra åt det senare, har lite annat som måste få prioriteras först. Eventuellt snitta bort det som är skabbigt o skarva på en bit kanske.

Natti!

jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Fre 18 maj 2007 13:43 Svara med citat
skarvar du kommer du att få en "vit" linje ist. gjorde detta på min bakruta bara för att inte filmen räckte över hela rutan.
Den filmen ligger exakt kant i kant å det blev ändå en "vit" linje. Om du lappar över kommer du att få en mörkare linje.

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1