Jag har ju bara hört kort från verkstaden men det är flera saker som verkar behöva bytas. Den har inte gått med för lite olja.
Började med att sexan hoppade ur och femman rörde sig fram och tillbaka några cm när jag gasade/släppte gasen.
Den har gått ca 15 och jag har ingen försäkring som täcker vad jag förstår.
Gissar att det var den som gått 16.000 som verkstaden hade ringt på. 15+moms skulle de ha vilket låter löjligt dyrt. Alternativet är att verkstaden renoverar den om vi inte hittar på en annan låda med mer normalt begagnatpris.
Om du byter till en annan begagnad så är det inte något positivt på bilens värde (men inte negativt för den delen heller
men om en ny växellåda sätts dit eller en som är renoverad och genomgången så har detta en positiv betyldelse för bilens andrahandsvärde men man ska dock se till att fakturan för detta jobb sparas
jag skulle om jag var i eran kläder, kontakta dom företag som jag har nämt för konsultation och höra efter
eftersom det är 6:an och femman som bråkar så kan det evt. vara en bult som har lossnat, vilket tom kan åtgärdas med lådan på plats genom att demontera gavellocket, låter defintivt som att rep/renoveringsalternativet ligger närmast tillhands