Gert.l
Golf 6 1.4 Tsi Ort: Falkenberg |
| Ons 31 aug 2011 19:03 |
|
Jar har en dragkrok som är ytterst lite beg på g till min Golf -09. Det är vad jag förstår en originalkrok (Oris,lös kula) art,nr 5K0 803 881 A. Undrar om någon har eller vet var man hittar Monteringsbeskrivning inkl, elinstruktion för att först kunna kolla så allt är med.
Mvh Gert.l
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Ons 31 aug 2011 19:47 |
|
| Monteringen är simpel, sitter med 4 bult, kabelhärvan är canbus och ska kodas för bilen för att fungera som den ska, koda ihop med motor/broms elektronik samt ev om du har parkeringshjälp. el härvan ska bestå av styrdon, eldosa 13 polig samt kablage med 1 rött kontaktstycke, ett svart och sen fram till elcentralen, grön/orange samt brun/orange kabel för canbus signaler, röd/svart för bromsljus, blå/svart för tändningsström samt en röd/röd-blå och röd/svart kabel för direkt plus via elcentralen
|
|
Gert.l
Golf 6 1.4 Tsi Ort: Falkenberg |
| Tor 01 sep 2011 20:27 |
|
| Gert.l skrev: | Jar har en dragkrok som är ytterst lite beg på g till min Golf -09. Det är vad jag förstår en originalkrok (Oris,lös kula) art,nr 5K0 803 881 A. Undrar om någon har eller vet var man hittar Monteringsbeskrivning inkl, elinstruktion för att först kunna kolla så allt är med.
Mvh Gert.l |
| Citat: | | När jag kollade nogrannare med bildemonteraren så fick jag reda på att det inte går att eftermontera en original VW-el härva därmed ingen affär pga att jag tycker totalpriset blir för högt då. Får avakta lite och se efter annat alternativ. |
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Tor 01 sep 2011 20:37 |
|
| Självklart går det eftermontera en orginal härva för eftermontering, orginal för bilen kan bli svår om den är fabriksutrustad. montera drag på dessa bilar par gånger i månaden och är den lättaste biten. draget kostar inte spec mkt men gör därmot en orginal kabelhärva. men du spara ju in på köpa et beg drag så sätt.
|
|
Sarenmalm
Golf 6 variant tdi Ort: Borås |
| Fre 18 jul 2014 0:21 |
|
| tobbe80 skrev: | | Monteringen är simpel, sitter med 4 bult, kabelhärvan är canbus och ska kodas för bilen för att fungera som den ska, koda ihop med motor/broms elektronik samt ev om du har parkeringshjälp. el härvan ska bestå av styrdon, eldosa 13 polig samt kablage med 1 rött kontaktstycke, ett svart och sen fram till elcentralen, grön/orange samt brun/orange kabel för canbus signaler, röd/svart för bromsljus, blå/svart för tändningsström samt en röd/röd-blå och röd/svart kabel för direkt plus via elcentralen |
hjälp Tobbe80 var hittar jag dessa kablar? Sitter och letar enl installationsboken men hittar dom inte!
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
|
Sarenmalm
Golf 6 variant tdi Ort: Borås |
| Fre 18 jul 2014 13:51 |
|
Har köpt komplett sats men hittar inte kablarna i bilen under ratten...
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
|