Forum - Golf 6 (09-13) - Finns det cigarretuttag under instrumentbrädan?

golfbollen65
Golf 6 -10 Ort: Nyköping
Lör 19 jul 2014 22:43 Svara med citat
Hej då är man för första gången golfägare, på vw-bilarna på jobbet så finns det till vänster inuti instrumentbrädan med tillträde om man öppnar förardörren ett extra cigarettuttag som GPSens kabel är dragen till för snyggare installation, min fråga är är det nån sak man fått installerat för all annan extrautrustning som ska ha el (taxidator och allt) eller finns det cigarettuttag där på alla golfar från fabriken? Tacksam för snabbt svar tänkte dra GPSen dit i morgon innan jag åker på semester, men får jag veta att det inte finns nåt där slipper jag försöka öppna och kanske riskera ha sönder plasten.
golfbollen65
Lör 19 jul 2014 23:51 Svara med citat
Om det inte finns hur gör man enkelt en snygg installation av GPS-en och har kvar det enda cigarettuttaget till att ladda min och tjejens mobil med? Känns som om cigarettuttag är en bristvara i bilar av idag.
golfbollen65
Sön 20 jul 2014 10:27 Svara med citat
Nu kollade jag, fanns bara säkringar där och ett tomt hålrum, inte ett spår av nåt elurtag, sladd eller nåt, förmodligen har de som installerat alla grejer på våra bilar monterat cigarettuttagen där inne. Synd var ett bra ställe att dra sladden till nu får jag dela det enda urtaget.