Forum - Golf 2 (83-91) - Halvbur till Golf Mk2 med baksätet kvar, tekniskt möjligt?

MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 02 sep 2011 2:25 Svara med citat
Hej!

Finns det någon fabrikör utav bursatser till Mk2 som möjliggör att man behåller baksätet, men ändå kan montera halvbur i bilen?

Anledningen är för att jag vill "dölja" det hela lite in i bagageutrymmet genom att behålla baksätet som "skydd".

Har även kikat på folkraceburen från Finess, sökte lite på forumet och såg att den rekommenderades.
lortgrisen
Golf 2 1,8 -92 Ort: Stockholm
Fre 02 sep 2011 19:41 Svara med citat
Äh, va ska du ha baksätet kvar till? Dödvikt! Wink
Skämt åsido, porrigt med burade golfar!
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 03 sep 2011 1:19 Svara med citat
lortgrisen skrev:
Äh, va ska du ha baksätet kvar till? Dödvikt! Wink
Skämt åsido, porrigt med burade golfar!

Gatbil ska ha baksätet kvar. Då kan man dessutom spänna fast matkassarna med säkerhetsbältet, perfekt bruksbil! Thumbs up

Enda skälet till att jag kollar bur är för att jag börjat värdesätta mitt liv lite mer och börjat prioritera säkerheten. Då vridstyvheten och krocksäkerheten i en Mk2 inte är den bästa och då jag även kör väldigt aktivt kan det vara bra med en skyddsbur om jag / annan trafikant begår ett misstag och en olycka väl sker.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 03 sep 2011 1:53 Svara med citat
Jag har en halvbur som går att klämma in med baksätet på plats.
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=25786
Sista posten med bilder. Kan se om jag har bättre bilder på datorn

mk2 vr6
Miche_N
Ingen VW Ort: Oskarshamn
Sön 04 sep 2011 15:18 Svara med citat
Jag har en Jetta 2d me halvbur,o baksätet sitter kvar där me...Kan få kapa lite i stålskelettet på ryggstödet,sen går d nästan utmärkt o klämma in grejerna! Smile

Den frivillige Golfaren