Forum - Golf 2 (83-91) - Vatten i bakluckan.. men var ???

göbben
Golf 2 Ort: Gullspång
Lör 03 sep 2011 16:51 Svara med citat
Undrar om någon av er andra som haft ett likadant problem som jag har????
När jag öppnar o stänger bakluckan på min Golf II -90 Gl (alltså med taklucka) så kluckar det i bagageluckan av vatten som ändrar läge men VAR nånstans kan det vara ???
Hittar inget direkt hålrum utan ventilation/avrinning och jag har provat att borra några 6 mm hål där det ev skulle kunna vara men inte då.... samma problem kvarstår Confused
Hoppas alltså någon kan ge tips på var det kan vara.
Mvh den snart gråhårige !!
GolfRider
Golf 2 1.6 CL -84 Ort: Varberg
Lör 03 sep 2011 19:33 Svara med citat
Säker på att det är vatten du hör??, jag hör hur det kluckar när jag stannat och stängt av bilen, det är bara bensinen som skvalpar lite ;P
rgsvd
Jetta CL-87 Ort: Stockholm
Lör 03 sep 2011 20:43 Svara med citat
Min kärra har börjat klucka/klonka när vi stannar. just sådär "i baklucka". att det är i tanken har jag räknat ut, men känns som att det inte bara är bensinen utan något som åker runt där inne med bensinen. nån ide?
GolfRider
Golf 2 1.6 CL -84 Ort: Varberg
Lör 03 sep 2011 22:10 Svara med citat
En köttbulle kanske?

nej men vette fan va det kan va, då jag har förgasare har jag ju inte pump i tanken, kanske bara är tankmätararmaturen
rgsvd
Jetta CL-87 Ort: Stockholm
Lör 03 sep 2011 22:48 Svara med citat
Om nån har stoppat en köttbulle i tanken blir jag sur Smile

jag har också förgasare. får ta och kolla detdär med tankmätaren nån dag...
göbben
Golf 2 Ort: Gullspång
Mån 05 sep 2011 17:37 Svara med citat
Ja bensinen är det inte, bilen kan stå still länge o sen när man öppnar o stänger bakluckan så är det ett gurglande ljud i några sekunder, det är heller inte dämpkolvarna till bakluckan som låter...