Forum - Golf 2 (83-91) - 1. Fläkt. 2. Rosthål passagerargolv

pierre
Golf 2 Ort: Örnsköldsvik
Tor 08 sep 2011 12:39 Svara med citat
Hej på er!
Idiotförklarad vad gäller bilar och hade två funderingar:
1. Fläkt
Fläkten fungerar men lägger av efter någon/några minuter. Då kan jag vrida tillbaka fläktknappen och efter ett tag kan jag igen vrida igång fläkten med samma utgång (att den lägger av efter ett par minuter). Öhmm.... vad gör man åt det (om någon ens orkar svara, försök att förklara som om det var en 4 åring som frågade!) Very Happy
2. Köpte bilen i mars 11 - och märkte då jag hade bilen uppe efter några månder ett rost hål i golvet på passagerarsidan, kanske 10x10 cm. Fundering - bilen var ju besiktigad ett halvår innan jag köpte den så hålet måste väl nästan ha varit där då också - är det ngt som då kan tänkas klara nästa besiktning?

Tacksam för svar
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 08 sep 2011 13:03 Svara med citat
Ja gissar på att kolen i fläktmotorn börjar va utslitna så enklast är att åka på skroten o köpa en begagnad fläktmotoro byta ut den

ang rosten är de helt olika från tillfälle till tillfälle ja fick påpekning på rost i golv bak ett år sen besikta ja utan påpekning i fyra år.... femte året fick ja iof en tvåa på de för då va halva golvet väck....

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
pierre
Tor 08 sep 2011 13:05 Svara med citat
Hej!
Tack för svar!

Angående rosten - är det ens lönt att spackla igen hålet eller märket dom det (förstår att man borde/måste svetska) inför bes.?
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Tor 08 sep 2011 13:27 Svara med citat
Man ju ta popnit/plåtskruv ock sedan dölja med underredsmassa (förbehandla med tynnflytande rostskydd), men frågan är om inte bilen är på väg att bli förbrukad, och det kommer hål på komplicerade ställen

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
pierre
Tor 08 sep 2011 13:48 Svara med citat
Hej!
Ja det har jag hört också. Jo då självklart är bäst före datumet nära eller t o m passerat men som jag ser det får den rulla tills den endera inte kan rulla längre - eller inte får (bilprov.)
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 08 sep 2011 22:59 Svara med citat
Så länge inget bärande e sönderrostat e de bara dit me en plåt o popnita sen tjockt med underedsmassa

o skulle en bil me lite rosthål va förbrukad skulle de va överfullt på varenda skrot...... e de smärre rostjobb är de värt o repa o köra ett antal år till.........

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö
Lör 10 sep 2011 9:46 Svara med citat
Byt kontakten bakom fläkt vredet.

ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02