Forum - Golf 2 (83-91) - Jetta mk2 1,8 "förgasar insprut" slö när den är ka

jottosson
Ingen VW Ort: Örnsköldsvik
Fre 16 sep 2011 17:49 Svara med citat
Hej! har en jetta mk2 -91a med 1,8 liters förgasarinspruten... har ett problem... när ja köpte bilen gick den kanon och drog extremt lite soppa men efter 55 mils körning och nästa tankning ändrades det ... drog ca 1.2l milen men då va förgasar flänsen trasig... bytte den men den beter sig fortfarande underligt.... när den är kall och jag ska köra iväg tappar den orken och vill nästan dö blir betydligt bättre när den är varm men ändå lite slö... givaren till tempmätaren innuti bilen är trasig vet dock inte vad mer den gör ? sen så vakuum slangen som går från en liten "klump" bakom insuget på förgasaren dit massa andra slangar går... från den går en slang till fördelaren dock har jag inget sug i den slangen ? bytte tändstift idag och dom såg ut såhär... 1: svartvitt 2:gulvitt 3: gulvitt 4: svartvitt... är inte så hajj på det hära men vill gärna ha tips om hur jag kan få ordning på skiten!

en sak till när bilen bettede sig lite konstigt drog jag ur den blåa givaren som sitter där kylslangarna går ihop ingen reaktion alls tomgången ändra sig inget eller något,,,
jardle
Ingen VW Ort: Borås
Fre 16 sep 2011 20:45 Svara med citat
Prova med den blå givaren, den kan orsaka många konstiga symptomer, sen efter det så gör en riktig service på bilen, fördelarlock, rotor, tändstift, bränslefilter, luftfilter och naturligtvis olja och filter. Kontrollera även vacuumslangar och insugspackningar med startgas eller bromsrengörings spray så skall du se att du hittar felet. Thumbs up

Four rings to rule them all
jottosson
Ingen VW Ort: Örnsköldsvik
Fre 16 sep 2011 20:58 Svara med citat
jardle skrev:
Prova med den blå givaren, den kan orsaka många konstiga symptomer, sen efter det så gör en riktig service på bilen, fördelarlock, rotor, tändstift, bränslefilter, luftfilter och naturligtvis olja och filter. Kontrollera även vacuumslangar och insugspackningar med startgas eller bromsrengörings spray så skall du se att du hittar felet. Thumbs up

hej jo har beställt den givaren nu även den andra givaren som sitter under för temp mätaren i bilen funkar ju inte så jag drog en kabel mellan + - på den givaren å då funka temp mätaren så får se

har bytt tändstift idag och blåst ur luftfiltret med tryckluft... har ju precis bytt förgasarflänsen så det ska vara okej... men ska säkerhets kolla ändå ...

kopplade ur batteriet någon timme och lät styrboxen "reseta" kändes bättre nu faktiskt...

men nu det jag verkligen inte blir klok på ... Vakuum slangen som går mellan "lilla" klumpen mellan fögasaren och torpedväggen slangen går ju till en klocka på fördelaren som ja antar är förtändningen men i den slangen har jag inget vakuum alls eller ja inget "sug" blir galen på det och har inte fått ett vettigt svar än

tack för svar: )
toompa
Golf 2 Ort: Nyköping
Fre 16 sep 2011 21:27 Svara med citat
Du verkar ha samma problem som jag har. min bil vill gärna dö när den är kall om man tex ska backa ut från parkeringen på morgonen men annars går den bra. Hur mycket brukar en 1,8 förgasarinsprut dra vid landsväg o lite blandad körning?