Forum - Golf 2 (83-91) - Värde på Mk2 Gti-inredning?

MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 22 sep 2011 0:58 Svara med citat
Gäller den äldre inredningen utan justerbar höjd på förarstolen. Sliten förarstol med glödhål / slappt tyg / skadat tyg vid svankstöden, dock fin passagerarstol samt baksäte (delbart 40/60%).

Färgen är gråsvart med Gti-dekor i rött/svartstreckigt.

Vad för pris mellan tummen och pekfingret, brukar man lägga sig på för en inredning i liknande skick?
onk
Golf 3 Ort: Västervik
Tor 22 sep 2011 17:39 Svara med citat
Max 500:-.

Vem faan är Huset?
MiWi
Fre 23 sep 2011 16:50 Svara med citat
Och om man får erbjudande på en inredning i det skicket jag beskrev, där ägaren säger att den är värd 1500 - 2500 kr i sin form... Då bör man alltså undvika?
Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Fre 23 sep 2011 17:09 Svara med citat
Jag hade inte gett mer än onk's förslag med tanke på förarstolen, dock vet jag inget om vad dom är värda..

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
onk
Fre 23 sep 2011 17:24 Svara med citat
Nae asså jag försökte sälja en inredning där inte ens förarstolen hade hål för 1000:- eller nått men det var tydligen för mkt.
Så en sleten är inte värd många kronor.

Kan rekommendera dig att leta upp corradostolar ist, man sitter sjukt mkt bättre i dem.
Kommer kanske 20 cm närmare backen (känns som flera meter) och jaa, man sitter så gött man kan i en mk2.

Vem faan är Huset?
Grimling
Fre 23 sep 2011 18:40 Svara med citat
Apropå inredning, vad skall man sätta i en mk2 man ska ha på bana men inte vill ha superskålade "rallystolar", dvs man vill ju sitta gött även fast man är lång och tjock Wink

MiWi
Fre 23 sep 2011 18:51 Svara med citat
onk skrev:
Nae asså jag försökte sälja en inredning där inte ens förarstolen hade hål för 1000:- eller nått men det var tydligen för mkt.
Så en sleten är inte värd många kronor.

Kan rekommendera dig att leta upp corradostolar ist, man sitter sjukt mkt bättre i dem.
Kommer kanske 20 cm närmare backen (känns som flera meter) och jaa, man sitter så gött man kan i en mk2.

Är de justerbara i höjd? Jag med mina 175 cm trivs rätt bra 20 centimeter högre upp nämligen. Sen återstår problemet att hitta framstolar som sedan matchar ihop med ett baksäte. Smile
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge
Sön 25 sep 2011 0:20 Svara med citat
Sålde mina för 900 och då hade förarstolen ett hål och var slapp i dynan vänster om benet.

A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
onk
Sön 25 sep 2011 1:56 Svara med citat
MiWi skrev:
Är de justerbara i höjd? Jag med mina 175 cm trivs rätt bra 20 centimeter högre upp nämligen. Sen återstår problemet att hitta framstolar som sedan matchar ihop med ett baksäte. Smile

Njaa det är väl typ ett läge, i botten Wink
Passar mina 192 cm perfekt iaf.
Men du kanske trivs bättre i standardstolar då.
Dem går jue tilta rätt ordentligt om man gillar det..

Grimling: Corre Smile

Vem faan är Huset?
Grimling
Sön 25 sep 2011 11:55 Svara med citat
Men MiWi, du var väl intresserad av mina gråa dörrsidor ? Jag har ju fram/baksäte i samma färger !

Mychron
Golf 2 GTI 8V -84 Ort: Stockholm
Sön 25 sep 2011 12:08 Svara med citat
Som sagt var det en gissning på 1500:- eftersom det faktiskt är den "riktiga" GTIinredningen. Jag måste bli av med den så vi kommer överens om något!!
Dramali
Golf 3 1.8i-93 GT Ort: Flen
Tis 27 sep 2011 20:20 Svara med citat
onk skrev:
Max 500:-.

Jag har nyligen köpt likadant för 700kr,utan skada,ser ut som ny.Killen säger han har köpt dom på skrot 17 år sen,bilen som han har plockat stolarna hade gått 4500mil..Smile)