Forum - Golf 2 (83-91) - Varningslampa vattennivå blinkar

kenhan
Golf 2 Manhattan 1,8 Ort: Hofors
Tor 08 sep 2011 20:15 Svara med citat
Har problem med min golf 2.a Varningslampan för vattennivån börjar blinka efter ett kort tag vatten finns i systemet. Allt började när nivån var låg vid nedre graderingen fyllde på men lampan fortsätter blinka
Motorn blev inte så varm att den gick upp i kok. Bytt sensor till elfläkten kollat alla kablar.
Var sittet givaren till varningslampan kenhan
gtispecial
Golf 1 gti special Ort: Västerås
Tor 08 sep 2011 20:34 Svara med citat
Den sitter i expantionstjälet

mk1 gti det du behöver när du behöver det
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 08 sep 2011 23:14 Svara med citat
Sök ska du se de sitter två kablar till expanssionskärlet där har du givaren

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
kenhan
Lör 10 sep 2011 9:37 Svara med citat
Finns inget i expanssionskärlet men de sitter nog i slanganslutningarna på tändstiftsidan en tvåpolig givare. en röd en blå tror det är den blå ska prova byta kenhan
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 10 sep 2011 12:29 Svara med citat
Den blå har inget med varningslampa att göra

mk2 vr6
kenhan
Lör 10 sep 2011 17:00 Svara med citat
Du har så rätt bytt den blå givaren lampan blinkar fortfarande. Inga kontakter på expanssinnskärlet finns heller så givaren måste sitta någon annan stans men var? Sitter tre tvåpoliga givare på slangpaketet fram röd,blå och en svart under?
kenhan
rezziq
Golf 2 1.6 -87 Ort: Trollhättan
Mån 19 sep 2011 11:21 Svara med citat
Jag har samma problem,,, eller rättare sagt: Lampan blinkar frenetisk hela tiden, så fort bilen är igång.
kenhan
Mån 19 sep 2011 16:40 Svara med citat
Kolla tempmätaren om den är ok och visar rätt kan det vara ett elfel i instrumentpanelen troligen något defekt i ett kretskort.
Fick tips av en kille som jobbar på WW, funkar tempmätaren ta ur lampan och håll koll på vattentempmätaren så bör du kunna åka.
Tempgivaren på min -90a sitter under slangpaketet framme vid tändstiften den undre som är svart.
rezziq
Golf 2 1.6 -87 Ort: Trollhättan
Mån 19 sep 2011 16:57 Svara med citat
kenhan skrev:
Kolla tempmätaren om den är ok och visar rätt kan det vara ett elfel i instrumentpanelen troligen något defekt i ett kretskort.
Fick tips av en kille som jobbar på WW, funkar tempmätaren ta ur lampan och håll koll på vattentempmätaren så bör du kunna åka.
Tempgivaren på min -90a sitter under slangpaketet framme vid tändstiften den undre som är svart.

Tack