Forum - Golf 2 (83-91) - Jetta 2, 20 km/h för mkt på visaren. behöver trim tips!

Hacke
Golf 1 1.6 -83 Ort: Varberg
Fre 16 sep 2011 19:55 Svara med citat
Jag köpte nyligen en jetta med endel fel, där blandannat hastighetsmätaren visar drygt 20km/h för mkt, kan det vara så att förra ägaren inte satte dit allt helt korrekt? HJÄLP!!

Sen undrar jag om hur man får dit dubbla förgasare på min jetta. samt vad för insug och vad för förgasare!?

Senast ändrad Fre 16 sep 2011 21:15, ändrad totalt 1 gång
Hacke
Fre 16 sep 2011 20:59 Svara med citat
Sen undrar jag om det finns någon som satt dit dubbla förgasare på en mk2:a tips om insug samt förgasare är starkt välkommna!!
Hööken
VW Jetta 1,8GL -88 Ort: Rättvik
Lör 17 sep 2011 10:12 Svara med citat
Weber förgasare med insu e populärt

BBS's are just like tits, no mater how many sets you see you will always look at them and get excite
mrpete
Golf 1 GTi -83 Ort: Göteborg
Lör 17 sep 2011 12:29 Svara med citat
Kolla delar säljes ^^

Golf 1 gti berg cup 2,0
Spons: www.dalhems.com www.autodelar.net www.crazyride.se www. dekaltrim.nu
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 17 sep 2011 20:33 Svara med citat
Peta förbi nålen förbi dess vilopinne. Då ska den gå ner en bit till. Gör den inte det är den fel ditsatt.

mk2 vr6
Hacke
Sön 18 sep 2011 11:42 Svara med citat
Okej ska försöka fixa detta. ska komma på hur ja tar bort allt först Razz
Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås
Tis 20 sep 2011 10:57 Svara med citat
Jag hade inte rekommenderat att enbart byta till stora dubbelförgasare,
det är stora pengar du kastar i sjön isåntfall.

För det första så kostar det i inköp, sedan så sätter du dit dem på en i övrigt original motor och då får du kanske 10 hästar extra eftersom resten av motorn inte är anpassad för förgasarna, detta efter att du spenderat några tusen på att få ett proffs att ställa in förgasarna.

Sedan kommer bensinkostnaderna, visst kan du få en helt original motor med dubbelförgasare att gå under 2 liter milen men ja,
det är väl knappast värt i det läget.

Har du däremot högre komp, vassare kam, bättre avgassystem och lite iorninggjord topp osv tillsammans med förgasarna,
då börjar du få ut mera hästkrafter.