Forum - Golf 2 (83-91) - Besiktat idag.

Alex00ander
Golf 2 cl 1,6 Ort: Säter
Ons 21 sep 2011 18:16 Svara med citat
Hej. Besiktade Golfen idag och fick en två på oljeläckage motor har sett att det droppar lite olja från tråget,ska jag testa byta oljetrågspackningen?

//Alexander
jamjam
Golf 1 1.6 -83 Ort: Sollentuna
Ons 21 sep 2011 18:37 Svara med citat
Det jag skulle göra är att torka så rent som möjligt och sen kolla om man kan se vart det läcker...lyft upp bilen, spruta på lite avfettning o skrubba!
Alex00ander
Ons 21 sep 2011 18:52 Svara med citat
jamjam skrev:
Det jag skulle göra är att torka så rent som möjligt och sen kolla om man kan se vart det läcker...lyft upp bilen, spruta på lite avfettning o skrubba!

Okej då ska jag kolla upp det imorgon:) Tack
Handy
VW Typ 1 Grym!! Ort: Ronneby
Ons 21 sep 2011 19:05 Svara med citat
Jag fick också 2:a på oljeläckage på min skåpbil, Gjorde latmansvarianten, alltså att innan ombesiktningen krypa under och torka av allt som ser kladdigt ut, var inga problem på bes Smile
Så kan man göra, men det är inte rätt Wink
Alex00ander
Ons 21 sep 2011 19:58 Svara med citat
Handy skrev:
Jag fick också 2:a på oljeläckage på min skåpbil, Gjorde latmansvarianten, alltså att innan ombesiktningen krypa under och torka av allt som ser kladdigt ut, var inga problem på bes Smile
Så kan man göra, men det är inte rätt Wink

Okej jag fick en tvåa men behöver ej återkomma för ny besiktning:)
Handy
VW Typ 1 Grym!! Ort: Ronneby
Ons 21 sep 2011 21:30 Svara med citat
Hur funkar det (nu är vi nästan offtopic), vad är det för besiktning? jag menar en 2:a betyder ju ombesiktning, annars är det ju ingen 2:a
jamjam
Golf 1 1.6 -83 Ort: Sollentuna
Ons 21 sep 2011 21:36 Svara med citat
Orka...
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 21 sep 2011 23:02 Svara med citat
Handy skrev:
Hur funkar det (nu är vi nästan offtopic), vad är det för besiktning? jag menar en 2:a betyder ju ombesiktning, annars är det ju ingen 2:a

X2 innebär anmärkning, som ej behöver testas utav auktoriserad besiktningsman utan är upp till ägaren att lösa snarast möjligast.
Alex00ander
Tor 22 sep 2011 9:16 Svara med citat
Handy skrev:

Förlåt fick 2X på besiktningen och det innebär att ägaren ansvarar för att felen återgärdas.

//alex
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Tor 22 sep 2011 10:37 Svara med citat
Det är väl egentligen så också att om det felet är kvar vid nästa besiktning så får man en 2a på det.