Forum - Golf 2 (83-91) - Vad krävs för att få C-lås i Mk2?

MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 21 sep 2011 23:37 Svara med citat
Hejsan!

Vilka komponenter behövs för att få fungerande C-lås på en Mk2 som ej har det sen tidigare?
darkien
Ons 21 sep 2011 23:48 Svara med citat
Finns universal kit o köpa på tex http://www.dalhems.se/ProductList.aspx?group=5025ed2e-96f9-491e-8e70-c 9c991aa68d8

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
MiWi
Ons 21 sep 2011 23:50 Svara med citat
Nejnejnej, jag är ute efter strikt original dessvärre.

Petigt, ja. Men jag har förtroende för vakuumsystemet. Smile
darkien
Ons 21 sep 2011 23:56 Svara med citat
Vakumpump relät slangar "dörrmotorer" brytarna till dörrlåsen och antagligen ny elstam/kabelstam för de lär inte va fördraget nå el för c.lås

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
MiWi
Tor 22 sep 2011 0:43 Svara med citat
Vilket relä är det?

Jag har vakuumpumpen samt motorn för bakluckan.

Hur monteras dörrmotorerna så de synkas med själva låsmekanismen?

Har kapad härva (kontaktstycken med sladdstump) vilket gör att jag kommer få bygga lite egenhändigt.
Ricky
Golf 2 -92 Ort: Tidaholm
Tor 22 sep 2011 3:27 Svara med citat
Såg att du gillar original.....

...men jag måste ändå slå ett slag för kiten som finns Smile Installerade det i min Lupo. Kostade 400 kr och då fick jag 2 stycken flip-nycklar modell "Passat 3BG", skitsnygga. Funkar klockrent och var busenkelt att installera Regular Smiley

Edit: Tilläggas kan att det även var fjärrlås Regular Smiley
Amazon66
VW Jetta Coupe 1,6 -87 Ort: Sundsvall
Fre 23 sep 2011 19:48 Svara med citat
Ricky skrev:
Såg att du gillar original.....

...men jag måste ändå slå ett slag för kiten som finns Smile Installerade det i min Lupo. Kostade 400 kr och då fick jag 2 stycken flip-nycklar modell "Passat 3BG", skitsnygga. Funkar klockrent och var busenkelt att installera Regular Smiley

Edit: Tilläggas kan att det även var fjärrlås Regular Smiley

Vart handlade du??
Ricky
Fre 23 sep 2011 20:18 Svara med citat
Amazon66 skrev:
Vart handlade du??

Här Smile http://www.rclick.co.uk/

Grejerna kom hem på några dagar så jag är kanonnöjd.
MiWi
Fre 23 sep 2011 20:44 Svara med citat
Det där låter rätt intressant Ricky!

Hur var det med själva monteringen utav allt? Smile
Jaserru
Golf 3 Vr6 Syncro Colour Concept -97, Golf MK2 CL-88 Ort: Hällefors
Fre 23 sep 2011 22:07 Svara med citat
darkien skrev:
Vakumpump relät slangar "dörrmotorer" brytarna till dörrlåsen och antagligen ny elstam/kabelstam för de lär inte va fördraget nå el för c.lås

Där har du allt som behövs. Men något relä behövs inte. Har du bara kablarna och slangarna som behövs så är inkopplingen enkel. En kabel till permanent plus i säkringsboxen och sen jordar man bakre pumpen på samma ställe som övriga kablar i bagaget. Regular Smiley

// Tomas
Ricky
Fre 23 sep 2011 22:16 Svara med citat
MiWi skrev:
Det där låter rätt intressant Ricky!

Hur var det med själva monteringen utav allt? Smile

Jag installerade det i min Lupo och det tog några timmar och blev kanon Regular Smiley Man kopplar en motor i varje dörr som man sätter ihop med "pinnen" som styr låset, var inte så svårt Regular Smiley Kopplade in blinkers-utgången från fjärrlåset till varningsblinkers-kabeln så det blinkade fint när jag låste/låste upp Regular Smiley

Var inte så svårt, det jobbigaste var att dra kablar i en trång Lupo..... Smile Mer plats i Golf så det blir ett sånt kit nästa gång jag köper Golf Smile